Nämndsekreterare/registrator

Nämndsekreterare/registrator

Arbetsbeskrivning

Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv.

Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompetenser inom organisationen. I Åtvidabergs kommun får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll.

Kommunledningsförvaltningens stab ansvarar för kommunens övergripande administration, marknadsföring och kommunikation, kulturarv och besöksnäring, press/media, digitala kanaler, kontaktcenter samt krisberedskaps- och säkerhetsfrågor. Verksamheten leds av en stabschef direkt underställd kommundirektören. Nu söker vi en ny nämndsekreterare/registor med särskilt ansvar för Bygg- och miljönämnden samt bygg- och miljökontorets handlingar.

Åtvidabergs kommun har en central registratur för alla inkommande handlingar till kommunen och nämnderna. I kommunen arbetar vi intensivt med digitalisering av vårt informationsflöde, sedan 2020 har kommunen övergått till digital arkivering av handlingar, och sedan ett år tillbaka övergått till helt digital internpost. All inkommande post som kan digitaliseras scannas vid ankomst. 

Tillsammans med två ytterligare registratorer ansvarar du som registrator för registrering och hantering av allmänna handlingar. I din roll har du särskilt ansvar för handlingar till och från bygg- och miljökontoret, men du hanterar även handlingar till andra delar av verksamheten. I ditt uppdrag ingår även att vara nämndsekreterare för Bygg- och miljönämnden samt att vid behov vara sekreterare i andra politiska forum. Tillsammans med övriga medarbetare är du med och driver den digitala utvecklingen och andra administrativa utvecklingsfrågor.

Du ansvarar för utlämnande av allmänna handlingar vid förfrågningar och i förekommande fall för sekretessbedömning tillsammans med stabschef inom ditt ansvarsområde. Arbetet som nämndsekreterare/registrator är omväxlande, utåtriktat och innebär många kontakter, inom kommunen men även externt. Inom staben är det naturligt att dela på olika arbetsuppgifter vid behov.

Vi söker dig som... 
... har eftergymnasial utbildning inom administration, statsvetenskap, förvaltningsrätt eller informationsvetenskap
... har god kännedom om offentlighets- och sekretesslagstiftningen
... tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat
... är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i bemötande av andra
... planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt
... är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard

Vi erbjuder dig...
... en utvecklande anställning
... en kreativ och stimulerande miljö
... en arbetsplats med positiva, prestigelösa och professionella kollegor
... möjlighet att arbeta på distans 1-2 dagar per vecka

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och för att bli aktuell för tjänsten så behöver du genomgå en säkerhetsprövning. 

Anställningsform 
Tillsvidare

Omfattning 
Heltid

Tillträde
Efter överenskommelse

Sista ansökningsdag
Ansök senast den 26 mars. För det här uppdraget gör vi urval löpande, varför du kan kontaktas av oss innan sista ansökningsdag.

Om din ansökan
Ansökan görs via vårt rekryteringsverktyg, vi tar inte emot ansökan via e-post. I den här rekryteringen behöver du endast skicka in CV och eventuella merithandlingar du vill åberopa. Du behöver inte skicka med något personligt brev, du besvarar istället urvalsfrågor vid ansökan


I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Salmela-Trosell, Områdeschef IFO
0120-83 128
Angelica Bäck, Kontaktperson SSR
0120-83100 (vxl)
Robert Bredberg, Barn- och utbildningschef
070-2117317
Karin Almkvist, Vårdförbundet
0702-48 26 53
Ida Bergström, Enhetschef
070-224 19 68
Therese  Nyman, LSR
070-221 79 27
Linda  Ljungqvist, förvaltningschef vård- och omsorg
0120-83201
Maria  Björk, Vision
0738-30 12 46
Eva Sagmar, Kommunal
0120-146 79
Sandra Norrman, Vårdförbundet
0120-832 47

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åtvidaberg kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2023
  • Ansök senast: 26 mars 2023

Besöksadress

Adelswärdsgatan 7 Åtvidaberg
None

Postadress

Box 206
Åtvidaberg, 59725

Liknande jobb


Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

13 december 2024