Nämndsekreterare/registrator 50 % samt vik. kommunsekreterare 50 %

Arbetsbeskrivning

Vad roligt att du är intresserad av jobb i vår kommun. Vi är ungefär 1 000 anställda som arbetar för att ungefär 12 000 invånare ska få en bra service.

För oss är det viktigt att du ser varje människa som en individ och att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att skapa en välkomnande miljö där alla har möjligheten att trivas och utvecklas.

Du nöjer dig inte med att bara vara bra. Du vill bli ännu bättre och ser till att omvärldsbevaka och göra de förändringar som krävs för att möta framtiden på ett bra sätt.

Det är precis det som vår vision, Kil – på rätt spår, handlar om. Vi strävar efter att befinna oss på rätt spår men måste alltid vara beredd att pröva nya vägar för att nå dit.

Välkommen med din ansökan!



Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens verkställande organ och består av bibliotek, ekonomienhet, energirådgivning, tillväxtenhet, kommunikationsenhet, kanslienhet, kostenhet och personalenhet.

Enheternas huvudsakliga uppgifter är av stöd- och servicekaraktär gentemot övriga förvaltningar och mot kommunens politiker. Kommunledningskontoret har dessutom uppgiften att samordna ledningen av den kommunala förvaltningen.
Målsättningen är att ge kommunens politiker bästa möjliga beslutsunderlag. Förvaltningen ska också ge nämnder och fackförvaltningar god service vad gäller budget, ekonomi, personalfrågor, anställnings- och löneärenden.
Tekniska förvaltningen svarar för planering och genomförande av byggnads- och anläggningsprojekt samt drift- och underhållsarbeten för bland annat gator, vägar, industrispår, vatten- och avlopp, skog, fastigheter, parker och gatubelysning.

Beskrivning
Tjänsten som nämndsekreterare/registrator är placerad inom tekniska förvaltningen. Tekniska förvaltningen består av tre avdelningar; VA-avdelningen, gatuavdelningen och fastighetsavdelningen. Det finns också en administrativ stab, där du ingår.

Tjänsten som vikarierande kommunsekreterare är placerad inom kanslienheten på kommunledningskontoret.

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare/registrator inom tekniska förvaltningen sköter du en stor del av tekniska förvaltningens administration. Du kommer att diarieföra handlingar som rör tekniska nämnden. Du kommer också att sköta administrativa uppgifter för tekniska nämnden vilket innebär att du sitter med på tekniska nämndens möten och skriver protokoll. Du kommer att ansvara för utskick till nämnden. Du kommer att vara förvaltningens kontaktperson till personuppgiftsombudet och arkivredogörare.

Som vikarierande kommunsekreterare arbetar du inom kommunledningskontorets administration. Vikariatet kommer att delas på två personer och bland de uppgifter som kan bli aktuella är diarieföring och nämndadministration för miljö- och byggnadsnämnden och dess utskott, diarieföring och nämndadministration för kommunstyrelsen och dess utskott samt andra förekommande administrativa uppgifter, eventuellt arbete med kommunens blanketter och e-tjänster.

Vi jobbar i dokument- och ärendehanteringssystemet W3D3.

Kvalifikationer
Kravet är minst gymnasieutbildning med inriktning på administrativa uppgifter, gärna högskoleexamen inom relevant område. Det är meriterande med erfarenhet av kommunal verksamhet och gärna inom nämndadministration. Arbetet kräver goda kunskaper i kommunallagen och annan relevant lagstiftning.

Din personlighet präglas av en god social förmåga, noggrannhet och en positiv inställning. Du behöver också vara strukturerad och vara bra på att hålla ordning på många olika saker samtidigt. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Villkor
Tillträde den 16 januari 2017 eller enligt överenskommelse.

Tjänsten är tidsbegränsad till och med 31 december 2017 och är en kombination av 50 % som nämndsekreterare/registrator på tekniska förvaltningen och 50 % som vikarierande kommunsekreterare inom kommunledningskontoret. Vikariatet som kommunsekreterare upphör den 31 december 2017. För delen inom tekniska förvaltningen finns eventuellt möjlighet till förlängning.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kils kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk och inte med e-post eller i pappersformat.
Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Vi har redan gjort våra medieval för denna rekrytering och undanber oss ytterligare kontakter angående försäljning av annonsplatser eller diskussioner om samarbeten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kils kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • 100 %. Tillträde: 16 januari 2017 eller enligt överenskommelse Visstidsanställning
  • Publicerat: 15 november 2016

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024