Nämndsekreterare/Registrator Gnesta kommun

Arbetsbeskrivning

Gnesta kommun är en aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta flygplats. Vårt nära samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa.

Gnesta ligger i Sörmland ca 7 mil från Stockholm och växer mer än någonsin. Vi är drygt 11 000 invånare och 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra medborgare och besökare bästa möjliga service och kvalitet. Du är varmt välkommen att bli en av oss.

Kommunstyrelseförvaltningen är kommunens centrala förvaltning som i första hand bereder ärenden åt kommunfullmäktige och kommunstyrelse. Vidare lämnar förvaltningen stöd till övriga förvaltningar gällande sekretariat, arkiv, ekonomi, IT och personalfrågor. Kommunstyrelseförvaltningen samordnar också den strategiska gemensamma planeringen. Näringslivs- och turismfrågor ligger även under förvaltningen.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har öga för, och tålamod med, detaljer och som fattar beslut på fakta och navigerar oss fram i det perspektivet.
Som nämndsekreterare/registrator är du organiserad i Gnestas kommunstyrelseförvaltnings kansli och arbetar i ett team tillsammans med tre kollegor. Du rapporterar till Kanslichefen. Hos oss är du bland annat med och bidrar till att de förtroendevalda politikerna i Gnesta kommun får det stöd som behövs för att fatta korrekta och välgrundade beslut. Du medverkar i beslutsprocessen för ett antal politiska instanser, från att ärenden börjar beredas, kallelse tas fram, och till att beslut har fattats och ett färdigt protokoll är upprättat.
Du medverkar vid interna utbildningar och informationsinsatser och bidrar aktivt till utveckling av verksamheten. Vid behov bidrar du även med andra uppgifter inom kansliets ansvarsområde. Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvarig för nämnd/nämnders administration.
• Kontakt med olika myndigheter
• Dokumenthantering, diarieföring och registrering
• Posthantering
• Arkivering

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Lämplig högskoleutbildning eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig.
• Goda kunskaper om/eller erfarenhet av offentlig förvaltning; främst kommun eller landsting
• Goda datakunskaper och erfarenhet av utvecklingsarbete inom digitala processer
• Du är ansvarsfull, pålitlig och noggrann
• Mycket god förmåga att självständigt organisera ett strukturerat arbete
• Analytisk förmåga och har god läsförståelse och lätt för att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska i tal och skrift
• Fexibel och uppskattar att arbeta såväl med rutinartade som mer kvalificerade uppgifter.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Nämndsekreterare till Teknik- och fastighetsförvaltningen

Nämndsekreterare till Teknik- och fastighetsförvaltningen

31 oktober 2024

27 oktober 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

15 oktober 2024

11 oktober 2024