Nämndsekreterare/registrator Miljö- och samhällsnämnden

Nämndsekreterare/registrator Miljö- och samhällsnämnden

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig
Är du en noggrann och strukturerad person som har ett genuint intresse av den demokratiska processen? Vill du vara med och forma framtiden och skapa en positiv förändring i samhället? Nu har du chansen att bli spindeln i nätet när det gäller beslutsprocesserna och informationsförvaltningen för Miljö- och samhällsnämnden. 

Samhällsbyggnad är Miljö- och samhällsnämndens professionella stöd och ansvarar för den infrastrukturella utvecklingen, Miljö- och hälsa, samt Kart- och lantmäterifrågor för en växande kommun med höga klimat- och digitaliseringsambitioner. Som nämndsekreterare ansvarar du för den nämndadministrativa processen, diarieföring och utvecklingsfrågor när det gäller informationsförvaltning och styrdokument inom detta område. Din organisatoriska tillhörighet är hos Kommunledningsförvaltningens kansli, men du arbetar nära förvaltningsledningen på Samhällsbyggnad och Miljö- och samhällsnämndens presidium. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde snarast enligt överenskommelse. 

 Dina arbetsuppgifter

Hos oss kommer du att ha en varierad arbetsdag med många spännande uppgifter. Rollen innefattar bland annat:


• Diarieföring och arkivering
• Nämndadministration och utredningsarbete
• Ledningsstöd såsom sekreterarskap i förvaltningsgrupp och facklig samverkan
• Samarbeta med olika avdelningar och externa aktörer
• Säkerställa efterlevnad av relevant lagstiftning

 Vem är du?

Vi tror att du:


• Har en akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, juridik eller motsvarande
• Har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och gärna med diarieföring och nämndadministration
• Är välbekant med lagar och förordningar, exempelvis kommunallagen, offentlighet och sekretess, tryckfrihetsförordningen, plan- och bygglagen och miljöbalken
• Har god datorvana och är van vid att arbeta digitalt
• Är en lagspelare som trivs i en miljö präglad av samarbete och öppenhet

 

Vad vi erbjuder
Här är några av de fantastiska förmåner du får hos oss:


• Personlig och professionell utveckling: Vi erbjuder kontinuerlig fortbildning och möjligheter till kompetensutveckling.
• Bra arbetsvillkor: Inkluderar betald semester, flexibla arbetstider och friskvårdsbidrag.
• Stimulerande arbetsmiljö: En modern och välutrustad arbetsplats som främjar produktivitet och kollegialt lärande.
• Stödjande arbetsklimat: Vi värdesätter samarbete, öppen kommunikation och kollegialt stöd. Regelbunden handledning och introduktionsprogram för nya medarbetare är självklarheter.
• Arbetstider: Måndag till fredag med flexibilitet för att passa individuella behov.

 Ansök idag!
Låter detta som en roll för dig? Varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att du blir en del av vårt fantastiska team. Tillsammans kan vi göra skillnad!

Obs: Ansökningsperioden är öppen till och med den 15 december, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Så går rekryteringen till
Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju.

Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

Vad erbjuder vi?
Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html 

Om Kommunledningsförvaltningen
I arbetet för ett bättre Östersund har demokrati och utveckling en avgörande roll. Inom Kommunledningsförvaltningen arbetar vi bland annat med medborgarservice och demokratiska uppdrag kopplat till politiken. Här finns också våra näringslivsutvecklare, ekonomer, HR-konsulter, kommunikatörer, IT och administratörer med flera.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Östersunds Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2024
  • Ansök senast: 31 december 2024

Postadress

Rådhusgatan
ÖSTERSUND, 83135

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024