OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Unika möjligheter - helt naturligt!
Är du flexibel, kvalitetsmedveten och intresserad av att vara en viktig del i Nynäshamns kommuns arbete med näringslivs -och arbetsmarknadsfrågor? Då är du välkommen att söka jobbet som nämndsekreterare och registrator på den nystartade Näringslivs och arbetsmarknadsförvaltningen.
Vi erbjuder dig det bästa av flera världar. Vi är en del av en stark tillväxtregion med den mindre organisationens fördelar. Här är det nära till både kollegorna och de invånare vi servar. Runt knuten väntar storslagna naturupplevelser och det goda småstadslivet, med storstadens puls inom räckhåll. Det är unika förutsättningar som vi i Nynäshamn är stolta över och gärna delar med oss av.
Om arbetsplatsen
Den 1 september startar arbetet i en ny nämnd för att stärka arbetet med näringsliv och arbetsmarknad, Näringslivs-och arbetsmarknadsnämnden. Förberedelsearbete pågår och kopplat till den nya nämnden kommer även finnas en förvaltningsorganisation, Näringslivs-och arbetsmarknadsförvaltningen. Den nya förvaltningen planeras att ha tre avdelningar med näringslivsavdelningen, avdelningen för gymnasieutbildning och Campus Nynäshamn samt arbetsmarknadsavdelningen. Den nya förvaltningen har cirka 150 medarbetare som redan idag arbetar i kommunen. Som nämndsekreterare/registrator kommer du att vara organisatoriskt placerad på kommunstyrelseavdelningens kansliavdelning. Där finns fler nämndsekreterare och registratorer att samarbeta med och få stöd av.
Arbetsuppgifter
Tjänsten är delad mellan de två huvuduppgifterna nämndsekreterare och registrator. Det kan variera över tid hur stor del de olika delarna upptar och det kan i tjänsten även komma att ingå andra administrativa uppgifter och att exempelvis ta fram skriftliga underlag.
Huvuduppgifter i nämndsekreterartjänsten är att sammanställa beslutsunderlag och dagordningar, skicka kallelser och skriva protokoll för nämndsammanträden, arbetsutskott och exempelvis temadagar. Som registrator registrerar och expedierar du protokoll men också inkomna och utgående handlingar, skapar ärenden, avslutar ärenden och ansvarar för närarkiv och nämndens mailbox.
Du är en del av den politiska processen genom att säkerställa att rätt handlingar och bilagor finns registrerade inför beslut och du lämnar ut handlingar efter begäran, i rollen ingår även att kunna hantera sekretessbelagd information. Du fördelar information inom Näringslivs-och arbetsmarknadsförvaltningen och till övriga nämnder. I rollen ingår även viss hantering av fysisk post.
Rollen, som i hög utsträckning kan beskrivas som "spindeln i nätet" innebär mycket samarbete med förvaltningens övriga medarbetare och kontakt med politiker och allmänhet.
Det här söker vi hos dig
Den nya organisationen håller på att byggas upp och ett flexibelt förhållningssätt tror vi till en början är en förutsättning för att du ska trivas i rollen. Därutöver söker vi dig som är strukturerad och kvalitetsmedveten och har:
• gymnasial utbildning
• erfarenhet av arbete inom offentlig administrativ förvaltning, gärna inom kommunal verksamhet
• erfarenhet av arbete med informationshantering
• erfarenhet av offentlighet & sekretess
• erfarenhet av ärendeflöden
• erfarenhet av kundkontakt/servicevana
• systemvana av ärendehanteringssystem exempelvis Public 360 och Microsoft officepaketet
• god kunskap i det svenska språket och förmåga att snabbt både skriva och ta till dig skriftligt material.
Det är meriterande om du har:
• eftergymnasial utbildning inom informationshantering, förvaltning eller kommunikation
• kunskap om kommunens verksamheter och den politiska processen
För att trivas och kunna göra ett bra jobb behöver du vara noggrann och kunna jobba strukturerat med hög känsla för kvalitet. Eftersom inflödet av information är stort behöver du även kunna hantera viss stress och att du inte blir "färdig", du behöver därför kunna göra prioriteringar. I rollen får du tillgång till en stor mängd information som kan vara känslig och du behöver ha en hög grad av integritet. En god överblick och förståelse för den kommunala organisationen underlättar arbetet och de olika flöden du är en del av.
Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: Heltid
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: KS/2021/0353/023
Det här erbjuder vi dig!
Välkommen till Nynäshamn! I alla kommuner är du med och bidrar till något större – hos oss kan du dessutom följa resultatet av ditt arbete på nära håll. I Nynäshamns kommun är det både nära till samverkan, påverkan och beslut – och nära till invånarna. Det bidrar till att ditt arbete både känns meningsfullt och berikande.
Till Nynäshamn tar du dig från Stockholm city på bara 50 minuter. Oavsett om du pendlar hit eller väljer att bo här erbjuder vi fri tillgång till gym och bastu i kommunhuset och en aktiv personalförening. Våra kontorslokaler ligger nära till pendeltåg, affärer, restauranger och naturområde. Vi tillämpar flextid och kortare arbetstid under sommarmånaderna samt möjlighet till distansarbete.
Välkommen med din ansökan!