Nämndsekreterare/registrator till Miljökontoret

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Miljö- och räddningstjänstförvaltningen har två avdelningar - miljökontoret och räddningstjänsten. Förvaltningens målsättning är att Eskilstuna ska vara en trygg och säker kommun att bo och vistas i. Vi ska arbeta för att Eskilstuna får en god och långsiktigt hållbar livsmiljö för människor och djur i dagens och morgondagens Eskilstuna. Vi ska minska risken för bränder och olyckor genom riskbedömningar och skadeförebyggande insatser. Ansvarig politisk nämnd är miljö- och räddningstjänstnämnden.

Miljökontoret är uppdelat i två enheter. En enhet för avlopp- och hälsoskydd, livsmedel och alkohol/tobak samt en enhet för miljöskydd. Avlopp- och hälsoskydd hjälper dig med miljöfrågor som rör exempelvis folkhälsa, inomhusmiljö och enskilda avlopp. Livsmedel arbetar med frågor som rör säkra livsmedel. Alkohol/tobak hanterar tillstånd att servera alkohol likväl som försäljning av tobak. Miljöskydd jobbar med tillsyn på industrier, förorenad mark, lantbruk samt miljöövervakning. Det administrativa arbetet på kontoret är i huvudsak fördelat på fyra medarbetare anställda på enheterna.


ARBETSUPPGIFTER
Är du en serviceinriktad administratör med ett positivt förhållningssätt? Nu söker miljökontoret en administratör som brinner för service och kvalité!

Detta är en administratörstjänst som innefattar två delar. Dels som registrator och dels som nämndsekreterare.

Dina arbetsuppgifter hos oss blir att diarieföra och bevaka ärenden i våra ärendehanteringssystem (Castor och LEX), ansvara för att kallelser och handlingar går ut till nämnden, vara sekreterare under nämndsmöten, expediera protokoll, hantera miljökontorets officiella brevlåda, vara arkivredogörare, lämna ut offentliga allmänna handlingar och liknande administrativa uppgifter.

Du kommer arbeta stödjande i en liten administrativ grupp som har stor kompetens inom sina områden. Likväl som du kommer att jobba nära både handläggare, nämnd och förvaltningsledning. Det finns stor möjlighet att utveckla olika arbetssätt i din roll hos oss. Då vi är en relativt liten arbetsplats måste alla hjälpas åt och vara beredda att rycka in allt för att ge en god och hög service till kommunens invånare och verksamheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och vi ser gärna att du också har utbildning i arkiv- och dokumenthantering. Du har erfarenhet av administrativt arbete och vi ser det som positivt om du tidigare har arbetat som registrator eller nämndsekreterare eller liknande roll i annan sektor. Du har gärna goda kunskaper i förvaltningslag, offentlighet och sekretess. Har du även erfarenhet av registrering i ärendehanteringssystem, gärna Castor och/eller Lex, ser vi det som meriterande. Det är även en fördel om du har goda datakunskaper och har lätt för att ta dig an nya system.

För att trivas i denna roll ser vi att du är en välorganiserad person, serviceminded och kan lägga i en extra växel när det behövs. För oss är det viktigt att du är positiv, kundorienterad och gillar att arbeta i grupp men att du också är van att arbeta självständigt. Du skapar positiva möten och gillar att vara ”spindeln i nätet” och arbeta med olika uppgifter samtidigt. Du har en god administrativ förmåga där du värdesätter kvalité och noggrannhet i ditt arbete.

För rätt person är det här ett givande och stimulerande arbete där du varje dag får vara med och göra skillnad. Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Johanna Gustafsson
016-7102508
Rekryteringskonsult Elin Engström
016-7105139
Styrkechef samt facklig företrädare för Ledarna Sverker Sköld
016-710 74 72
Stf Räddningschef Tobias Erdsjö
016-7107469
Platschef Torshälla Petri Kuusinen
070-6565438
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Namn på facklig företrädare lämnas vid förfrågan

Rekryteringskonsult Stefan Adolfsson
070-086 21 63
Enhetschef Stefan Sjöberg
016-710 24 73
Rekryteringskonsult Stefan Adolfsson
070-086 21 63

Sammanfattning

Besöksadress

Alva Myrdalsgata 3 C 63186 Eskilstuna
None

Postadress

Eskilstuna
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024