Nämndsekreterare/registrator till Servicepartner

Arbetsbeskrivning

Vi på Servicepartner söker nu en nämndsekreterare/registrator till ett varierande och flexibelt uppdrag. Trivs du att arbeta i en roll med stort eget ansvar och egna befogenheter? Vill du jobba i en roll där du får möjlighet att prova på olika arbetsuppgifter och får chans att växa? Då ska du söka till oss!

AdminCenter är en del av Servicecenter och erbjuder en mängd olika administrations- och tekniktjänster. Vi har bland annat uppdrag inom telefoni, teknik, diarieföring, nämndadministration, ekonomi, projektadministration och sekreterartjänster. Inget uppdrag är för litet eller för stort för oss! Vår enhet ingår i förvaltningen Servicepartner som har i uppdrag att på affärsmässiga grunder samordna och erbjuda tjänster som efterfrågas av kommunens bolag och förvaltningar. Vi på AdminCenter är ett litet team, vilket möjliggör att vi kan vara flexibla och hjälpa varandra vid behov. Det innebär att rollen som nämndsekreterare/registrator även kan komma att innebära andra arbetsuppgifter såsom handläggning, sekreterartjänster och andra administrativa uppdrag. Vi söker därför en person som tycker att det är utmanande och inspirerande att ta sig an nya arbetsuppgifter. Hos oss får du möjlighet att växa i en roll med stor variation och flexibilitet.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare/registrator har du en betydelsefull roll i vår förvaltning. Du kommer att ansvara för administrationen i nämndprocessen och se till att handlingar för styrelsens möten hanteras på ett korrekt och rättssäkert sätt. Du kommer få att vara med och bidra till att utveckla en effektiv nämndprocess där du kommer att arbeta digitalt med all nämndadministration. Som nämndsekreterare/registrator har du en samordnande roll där du skapar förutsättningar för att styrelsens möten blir bra. Du sammankallar till styrelsens möten, vilket sker fyra gånger per år. Du lägger in de ärenden som ska upp på mötet, skickar ut handlingar inför mötet, är sekreterare och skriver även ut protokoll efter avslutat möte. Du har nära samarbete med ledningsgruppen i vår förvaltning, med chefer, handläggare och med styrelsens politiker. I rollen ingår även andra administrativa uppgifter som att ansvara för all inkommen post och diarieföring. Arbetet hos oss är brett och du kommer även att få stötta andra förvaltningar i rollen som nämndsekreterare/registrator.

Vi tycker att det är viktigt att du som börjar hos oss känner dig trygg i din roll. Vi erbjuder därför kompetensutveckling i form av interna utbildningar inom system och support. Det finns även erfarna kollegor hos oss som kommer att introducera dig i rollen. Som nämndsekreterare/registrator erbjuds du dessutom att kontinuerligt delta på nätverksträffar inom området, för att utbyta erfarenheter och kompetensutvecklas.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har en gymnasieutbildning och vi vill att du har tidigare erfarenhet av arbete som nämndsekreterare, registrator eller annan likvärdig erfarenhet. Har du även en eftergymnasial utbildning inom exempelvis statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller annan likvärdig utbildning är det meriterande. Eftersom rollen innefattar arbetsuppgifter som att vara sekreterare på styrelsens möten behöver du ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du behöver även ha goda kunskaper i modern teknik då nämndprocessen är helt digital. Har du erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation eller kunskaper gällande offentlighet och sekretess och de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet ser vi det som en fördel.

Vi söker dig som serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är flexibel och ser möjligheterna i förändringar. För att lyckas i rollen behöver du trivas både i att arbeta självständigt men att även samarbeta och samverka i ditt arbete. Du är en trygg och stabil person som kommunicerar på ett tydligt sätt. Du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag. I Västerås stad strävar vi efter att varje dag leva upp till vår värdegrund ”Alltid bästa möjliga möte”

Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för en stolt och välfungerande stad. Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Wäneskog
021-39 84 10
Vårdförbundet Mimmi Högblom
021-10 41 66
Rektor Annelie Aleson
021-39 77 21
Rektor Mats Jensen
021-39 47 01
Specialpedagog Kerstin Nilseng
021-39 37 34
Specialpedagog Ulla Brännström Alesson
021-39 34 21
Lärarförbundet Ernst Lindkvist

Verksamhetschef Leif Larsson
021-39 81 01
Frimanska vux Maivor Andreasson
021-39 97 24
Mälarakademin Ann-Sofie Tersmeden
021-39 98 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västerås stad VÄSTERÅS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 20 september 2016

Besöksadress

Stadshusentrén, Fiskartorget 72187 Västerås
None

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024