OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mölndals stad är under stark tillväxt med drygt 61 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 5000 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet.
Tekniska förvaltningen inom Mölndals stad och består av fyra avdelningar; stadsmiljö, vatten och avlopp, återvinning och avfall samt infrastruktur och utveckling. Tillsammans ansvarar vi för kommunens stadsmiljö, VA-försörjning, avfallshantering och återvinning samt kollektivtrafikplanering.
Som medarbetare på tekniska förvaltningen erbjuds du mycket intressanta och stimulerande arbetsuppgifter. Du får vara med och aktivt påverka samhällsutvecklingen. Vi ger dig en god arbetsmiljö och balans i livet mellan fritid och arbetsliv. Vårt motto är att vi skall bidra till en hållbar stad! Förvaltningen är inne i ett spännande skede med många stora och roliga utmaningar.
Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se
ARBETSUPPGIFTER
För att stärka och utveckla verksamheten söker vi nu en nämndsekreterare/upphandlare. Arbetstiden är ungefär lika fördelad mellan nämndsekreterar- och upphandlingsuppgifter.
Som nämndsekreterare ansvarar du för nämndadministrationen. Du fungerar som sekreterare på sammanträden, vilket innebär att du ser till att informera berörda så att protokoll och beslut blir juridiskt riktiga. Du utgör ett stöd åt förvaltningschefen och andra handläggare i frågor som rör nämnden, dess processer och arbete. Du samordnar förvaltningens dokumenthantering med hjälp av förvaltningens administratörer. Du utreder och handlägger även vissa egna ärenden inom ditt fackområde. Du har ansvar för att revidera förvaltningens dokumenthanteringsplan och delegeringsordning. Kommunen använder dokument- och ärendehanteringssystemet Platina och du deltar i arbetet att utveckla ärendeprocessen. Arbetet innebär frekventa kontakter med politiker och tjänstemän. Tjänsten kommer till viss del även att innebära praktiskt arbete med diarieföring samt en del arbete kvällstid.
Arbetet som kvalificerad upphandlare innebär att projektleda upphandlingsarbetet genom hela upphandlingsprocessen dvs. att självständigt planera, genomföra och följa upp upphandlingar som företas. Vid behov även till viss del verka som intern konsult i de upphandlingarna våra avdelningar genomför eller när tekniska förvaltningen och någon mer förvaltning eller kommunalt bolag ska göra en upphandling tillsammans.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot i första hand juridik, eventuellt annan utbildning med inriktning mot samhällsvetenskap/offentlig förvaltning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Juridisk utbildning med inriktning mot offentlig förvaltning och/eller upphandlingsrätt samt erfarenhet av att ha arbetat som nämndsekreterare och/eller upphandlare är mycket meriterande. Du har god kunskap om upphandlingslagstiftningen, offentlighetsprincipen, sekretessbestämmelserna och PuL samt god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar. Du behöver ha god stilistisk förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du har god datavana.
Som person är du van att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter genom att planera, organisera, strukturera och prioritera. Arbetet innebär mycket kontakter och det är därför en förutsättning av du har god samarbetsförmåga, en vilja att hjälpa andra och att du anstränger dig för att finna lösningar och utveckla verksamheten. Du ska också ha lätt att samarbeta och skapa goda relationer.
Stor vikt kommer att läggas vid den sökandes personliga lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Göran Werner
Christian Jönsson
Per-Olof Claesson
031-315 10 00
Marie Omerain Blomqvist
031 - 315 14 74
Magdalena Dahl
Kristian Karlson
Kay Jägrud
Kent Andersson
Fredrik Stengafvel
Kristian Karlsson