Nämndsekreterare/Utredare

Arbetsbeskrivning

I Ödeshögs kommun bor människor som ser infarten istället för avfarten, som ser möjligheter istället för problem. Det smittar av sig!



Din arbetsplats

Bildnings- och kulturförvaltningen ansvarar för all kommunal skolverksamhet samt fritids- och kulturfrågor i Ödeshögs kommun. Förvaltningen är nybildad sedan årsskiftet och söker nu en nämndsekreterare/utredare till de två nämnder, Barn- och utbildningsnämnden samt Kultur- och fritidsnämnden, som förvaltningen servar.

Arbetsbeskrivning

Nämndsekreteraren/utredaren sköter administrationen av nämnderna samt gör utredningar inom nämndernas ansvarsområden. Nämndarbetet innebär att hantera ärenden, dagordning, kallelser, protokoll, årsplanering m.m. I arbetet ingår också att handlägga ärenden inom nämndernas kompetensområde i nära samarbete med förvaltningschefen. I handläggningen/utredarfunktionen kan t.ex. ingå att upprätta och revidera riktlinjer och rutiner, bevaka och analysera konsekvenserna av lagstiftningsförändringar. Omvärldsbevakning inom skola, kultur och fritid är en självklar del av uppdraget. Då förvaltningen är ny och tjänsten som nämndsekreterare/utredare till del är ny finns det stora möjligheter att utveckla och utforma innehållet i tjänsten i samverkan med förvaltningsledningen.

Kvalifikationer

Vi söker dig med adekvat akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap eller motsvarande gärna med fördjupning inom juridik, administration eller utredning. Arbetslivserfarenhet från nämndsarbete i offentlig förvaltning och politisk styrd verksamhet är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete inom nämndernas kompetensområde och du bör ha arbetat med handläggaruppgifter och utredningar och kan uttrycka dig väl framförallt i skrift. Har du arbetat som nämndsekreterare och/eller utredare inom en Barn- och utbildningsnämnd eller en Kultur- och fritidsnämnd är det självklart meriterande.

Mycket god datorvana och erfarenhet av att ha hanterat system för ärendehantering är ett krav. Kommunen använder Ciceron för ärendehantering. Du ska ha hög administrativ förmåga och gott ordningssinne.

Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet sosom t.ex.:


• god analytisk förmåga
• förmåga att arbeta sjävständigt, ta initiativ och vara drivande
• samarbetsförmåga och ansvarstagande
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Mer information och ansökan
Anställningsform och omfattning: En tjänst tillsvidare på 100%.
Arbetstid: Dagtid
Lön: Ödeshögs kommun tillämpar individuell lönesättning
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Bildnings- och kulturchef Ingmar Unosson, 0144-350 64.
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2017-02-19. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi önskar att du skickar in dina ansökningshandlingar som pdf-fil.
Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av externa rekryteringsföretag.

 

 

 


Ödeshög där naturen ger livskraft, närhet och lugn, en plats att känna livslust i, att arbeta i, att skapa förväntningar för framtiden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ödeshögs Kommun Ödeshög
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ödeshögs kommun tillämpar individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 31 januari 2017

Postadress

Stora Torget 3
ÖDESHÖG, 59980

Liknande jobb


Operativ analytiker - inhämtning (timanställning)

15 november 2024