Nämndsekreterare/utredare

Nämndsekreterare/utredare

Arbetsbeskrivning

Kultur- och fritidsförvaltningen har c:a 90 medarbetare.

Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar bland annat för Kulturcentrum med kulturskola, konsthall och scener samt för idrott, friluftsliv, föreningsstöd, mötesplatser för ungdomar och kulturhistoriska miljöer. Sandviken var Årets kulturkommun 2018.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare/utredare har du en viktig roll för att det politiska arbetet ska fungera bra. Du förbereder kultur- och fritidsnämndens möten och hanterar kallelser och protokoll. Du skriver, redigerar och kvalitetssäkrar tjänsteskrivelser tillsammans med förvaltningschefen och är stöd åt förvaltningens ledningsgrupp i planeringen av beslutsprocesser. Du är även kultur- och fritidsnämndens registrator och arbetar med GDPR som dataskyddssamordnare.

Kultur- och fritidsnämndens uppgifter spänner över ett stort fält, från idrott, bad och friluftsliv till kultur, ungdomsfrågor och civilsamhällesfrågor. Som utredare genomför du större och mindre utredningar som underlag för beslut och planering. Du arbetar självständigt och nära förvaltningsledningen och dess chefer.

Du kommer tillsammans med förvaltningschef, ekonom och HR-person utgöra kultur- och fritidsförvaltningens stab och centrala administration.

KVALIFIKATIONER
Du har en samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdiga.

Du har en god förmåga att uttrycka dig skriftligt och arbeta självständigt. Vi tillämpar arbetsprov.

Arbetet innebär många kontakter med politiker och tjänstemän, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Erfarenhet av utredningsarbete, arbete med GDPR samt administrativt arbete är en merit.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Yvonne Gärd
026-24 15 25
Tanja Sjöstrand
026-241100
Enhetschef bibliotek och konsthall Åsa Wirén Jonsson
026-241610
Verksamhetsutvecklare Karin Forsgren Anderung
026-241635
DIK Eva Malm
026-241608
Vision Tanja Sjöstrand
026-241100
Kulturskolechef Yvonne Gärd
026-24 15 25
Lärarförbundet Annika Fält
026-24 24 74
Enhetschef föreningsenheten Niklas Bergdahl
026-24 11 07
Kommunal Leif Johansson
026-24 14 62

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

13 december 2024