OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Barn- och utbildningsförvaltningens kansli är den centrala enheten med ca 20 medarbetare vars uppdrag är att arbeta med övergripande frågor kring förskola och skola.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara med och utveckla nämnds- och utredningsarbetet på barn- och utbildningsförvaltningen i Falkenbergs kommun.
Som nämndsekreterare/utredare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
- sekreterarskap i barn- och utbildningsnämnden
- nämndadministration
- ärendeberedning
- utredningsuppdrag
- behjälplig vid handläggning av juridiska ärenden/bevakning av lagstiftning inom förvaltningens verksamhetsområde
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, företrädesvis med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap eller juridik. Du är van vid att arbeta i politiskt styrda organisationer och har goda kunskaper om kommunalrätt och offentlighet och sekretess. Du är utåtriktad, noggrann och kan arbeta självständigt liksom har god samarbetsförmåga. Du är van vid att uttrycka dig väl i tal och skrift.
ÖVRIGT
Inom våra verksamheter gäller lagen om registerkontroll (SFS 2000:873). Ytterliggare information ges i samband med eventuellt anställningserbjudande.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Arja Holmstedt-Svensson
0346-88 64 35
Majlis Wolfhagen
0346-88 63 63
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Kontorschef Majlis Wolfhagen
0346-88 63 63
Verksamhetsekonom Hillevi Petersson
0346-88 62 02
Verksamhetsekonom Malin Andersson
0346-88 64 07
Förvaltningsekonom Hillevi Petersson
0346-88 62 02
tf förvaltningschef Majlis Wolfhagen
0346-88 63 63
tf förvaltningschef Majlis Wolfhagen
Personalsekreterare Gunilla Johansson
0346-88 62 97