Nämndsekreterare/utredare

Arbetsbeskrivning

Känslan av att bidra. Möjligheten att påverka.
Det händer mycket i Norrköping. Alltfler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vår verksamhet

Kultur- och fritidskontoret bidrar på olika sätt till att ge norrköpingsborna en rik och meningsfull fritid. I vårt uppdrag från kultur- och fritidsnämnden prioriteras barn- och unga och våra fokusmål är jämställdhet, jämlikhet, tillgänglighet och folkhälsa. Förvaltningen har nästan 200 medarbetare och består av sju enheter. Cnema, Norrköpings Konstmuseum, Norrköpings Stadsmuseum, Kulturskolan, Stadsbiblioteket, Utvecklingsstöd och bidrag samt Anläggningar och uthyrning. Norrköpings kommuns kultur- och fritidsaktiviteter ska ge våra invånare, turister och andra besökare upplevelse av högsta kvalitet. Därför ska Norrköping vara en ledande idrottsstad och musikhuvudstad samt regionens kulturhuvudstad. Kultur- och fritidskontoret har en viktig roll i detta arbete, vi deltar och medverkar i arrangemang som till exempel Bråvalla, Stadium sportscamp, SM-veckan 2016. Vårt samarbete med föreningsliv och civilsamhälle är mycket viktigt och bidrar till ett imponerande kultur-, frilufts- och idrottsutbud samtidigt som föreningar och organisationer genom sina aktiviteter också förenar, utvecklar och skapar samhörighet.

Arbetsbeskrivning

Har du intresse för kultur- och fritidsfrågor, vill vara med och bygga upp ett starkt verksamhetsstöd och även arbeta med egna ärenden och utredningar? Då kan du vara vår nya nämndsekreterare. Som nämndsekreterare är du direkt underställd förvaltningschefen men kommer att jobba nära och tillsammans med den nyinrättade enheten Verksamhetsstöd. Du är ansvarig sekreterare för kultur- och fritidsnämnden och ansvarar för hela ärendehanteringsprocessen, från registrering till arkivering. Din uppgift är också att säkerställa att ärendeberedningen blir korrekt och håller hög kvalitet. Tyngdpunkten i nämndsekreterarens uppgift är att stödja handläggarna i framtagande av nämndhandlingar, publicera handlingar till politiker och allmänhet, föra anteckningar vid beredningen, skriva kallelser och protokoll vid nämndsammanträden samt bistå vid expedieringen av beslut. Till din hjälp för andra sysslor kring nämndsammanträden och allmän administration finns också en administrativ koordinator. Du kommer i din roll också att vara ansvarig inom förvaltningen för kommunens nya dokument- och ärendehanteringssystem samt att du ingår i kommunens nätverk för nämndsekreterare. Förutom uppgiften som nämndsekreterare kommer du att självständigt ansvara för ärenden och utredningar inom förvaltningens område, du arbetar nära Verksamhetsstöd och är med i processen kring verksamhets- och uppdragsplaner samt uppföljning.

Din profil

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom statsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst 3 års erfarenhet av arbete inom kommun eller annan offentlig verksamhet som nämndsekreterare. Vidare har du erfarenhet av och kunskap om offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen och kommunallagen.Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet, vana att arbeta i administrativa system och att du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av dokumenthanteringssystemet Public 360. För att lyckas i rollen som nämndsekreterare måste du ha god förmåga att sätta dig in i arbetsuppgifter snabbt, ta initiativ och kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Du har en uttalad känsla för service då du kommer ha både interna såväl som externa kontakter.Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.I denna rekrytering kommer vi att lägga särskild tonvikt på kompetenserna flexibilitet, planering, självkännedom, relationsbyggande, samarbete och kundfokus.

Mer information och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Norrköpings kommun med Unik Resurs. Registrera din ansökan på www.unikresurs.se senast 21 augusti. Under sommaren sker inget urval, processen upptas v. 34. Vid frågor kontakta rekryteringskonsulter Kristina Lind, kristina.lind@unikresurs.se eller Caroline Bruhammar, caroline.bruhammar@unikresurs.se 

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 juni 2016

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Nämndsekreterare, Solna stad

Nämndsekreterare, Solna stad

29 november 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

28 november 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

27 november 2024

Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024