NÄMNDSEKRETERARE/UTREDARE, Heltid, Ref nr 197

Arbetsbeskrivning

SOCIALFÖRVALTNINGEN Tillsvidareanställning. Tillträde snarast efter överenskommelse. Socialförvaltningen i Östersunds kommun svarar bl a för kommunens individ- och familjeomsorg. Verksamheten är organiserad i sju enheter/av-delningar och en stab där nämndsekreterare/utredare ingår. Staben har till uppgift att svara för vissa stödfunktioner till socialnämndens och förvaltningens arbete. Arbetsuppgifter; sekreterarskap i socialnämnden m m med tillhörande arbetsuppgifter. Självständig handläggning av ärenden, remisser och utredningar. Du kommer även att arbeta med olika former av frågor av mer övergripande karaktär som till vissa delar kan variera från tid till annan. Kvalifikationer/egenskaper; du har erfarenhet av handläggning av ärenden inom socialtjänstens område och har socionomutbildning eller annan lämplig högskoleutbildning. Du kommer att arbeta i ett litet arbetslag vilket innebär att flexibilitet och god samarbetsförmåga är särskilt viktigt. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÖSTERSUNDS KOMMUN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 18 juli 2006
  • Ansök senast: 31 augusti 2006

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010