OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbets- och familjestödsförvaltningen består av familjesektion, sektionen för arbetsmarknads- och integration, stöd- och försörjningssektion, vuxensektion och öppenvårdssektion.Till förvaltningen tillhör också en administrativ sektion.Vi söker en nämndsekr./jurist som kan företräda förvaltningen i olika rättsliga instanser, vid avtalsskrivningar och som är intresserad av socialjuridik. Du kommer att vara underställd administrativa chefen.Rollen som nämndsekreterare/jurist är rolig, omväxlande och erbjuder stora utvecklingsmöjligheter.Verksamheten präglas av stor öppenhet och kompetens och Du kommer få stora möjligheter att vara med och påverka en mycket betydelsefull verksamhet i samhället.Mölndals stad är under stark tillväxt med snart 60 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen.Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö.Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 4 500 personer.Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet. Mer information finner du på vår hemsida.ARBETSUPPGIFTER Sekreterare vid nämndsammanträden och utskottsmöten.Ansvara för tillståndsgivning enligt alkohollagen (serveringstillstånd) samt tillsynen av serveringstillstånd och folkölsförsäljning men också för tillsynen av tobaksförsäljning när det gäller åldersgräns vid handel med tobak.Vara juridiskt stöd till förvaltningsledning och de olika sektionerna inom förvaltningen, vid behov företräda Arbets- och familjestödsnämnden inför länsrätt och kammarrätt.KVALIFIKATIONER Du skall ha jur.kandexamen. Erfarenhet från arbete i kommunal eller offentlig förvaltning och därigenom förståelse för hur det är att arbeta i en politisk styrd verksamhet är en merit.Du skall ha vilja och förmåga att sätta dig in i olika verksamhetsområden och verksamheter.Tjänsten som nämndsekreterare/jurist innebär att Du kommer att få en utåtriktad roll med många kontaktytor.Du måste ha en god social förmåga och en hög integritet.Rollen förutsätter initiativförmåga, förmåga att arbeta självständigt och fatta egna beslut.Processerfarenhet är en merit.