Nämndssekreterare

Nämndssekreterare

Arbetsbeskrivning

Staben

Arbetsplatsbeskrivning
Tekniska kontoret har ansvar för kommunens fasta egendom såsom fastigheter, mark, naturområden, parker, gator, vägar och anläggningar för vatten och avlopp. Vi har också ansvar för hamnar och parkeringsverksamhet samt planering för kommunens bostads- och markförsörjning.

Arbetsuppgifter
Tekniska kontorets centrala kansli utgör administrativt stöd åt tekniska nämnden samt ansvarar för registrering och förvaring av förvaltningens allmänna handlingar. Du kommer som nämndsekreterare att tillsammans med kollega på kansliet, sköta administrationen av nämndprocessen med planering av sammanträden, publicering av handlingar, protokoll och efterarbete efter nämndens sammanträden. Du förväntas på egen hand kunna närvara och föra protokoll vid flertalet sammanträden med tekniska nämnden. Kansliet har också uppdraget att medverka till att nämndprocessen utvecklas kontinuerligt, så att den är effektiv och i harmoni med kommunens gemensamma riktlinjer samt med de förtroendevaldas önskemål. Tillsammans med din kollega på kansliet är du också medansvarig till att kansliet kan ta emot och diarieföra handlingar på ett rättssäkert sätt under helgfria vardagar. Ni ansvarar tillsammans för diarium, arkivfrågor och utveckling av dokument- och ärendehanteringsfrågor inom tekniska kontoret.

Som kollegor på kansliet förväntas nämndsekreterarna kunna gå in och utföra arbetsuppgifter för varandra vid behov. Tillsammans löser ni också hanteringen av andra uppdrag som kan komma att bli aktuella för det centrala kansliet.

Kompetenskrav
Du har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning eller liknande. Vikariatet är ett bra tillfälle för dig som är nyexaminerad. Vi ställer krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, för att passa in i teamet. Du behöver ha god samarbetsförmåga, vara stabil som person och ha mycket hög servicekänsla.

Övrigt
Medarbetarskap i Jönköpings kommun kännetecknas av:

Förutsättningar och vilja till delaktighet
Medvetenhet och ansvar för verksamhetens utveckling
Professionellt förhållningssätt och lyhördhet
Strävan efter att öka sin självinsikt och stimulera varandra till ökat samarbete

Upplysningar
Stefan Fogelberg, HR-chef 036-10 51 42

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


Administratör till frivården Gävle

Administratör till frivården Gävle

26 november 2024

Kanslimedarbetare sökes

Kanslimedarbetare sökes

22 november 2024

Administratör till Frivården i Halmstad, Vikariat

Administratör till Frivården i Halmstad, Vikariat

15 november 2024

Linköpings Gymnastiksällskap söker en engagerad kanslist

12 november 2024