Nämndssekreterare

Arbetsbeskrivning

Anställningen är placerad inom kommunkontorets kanslienhet i ett gemensamt nämndsekretariat.Inom kanslienheten drivs för närvarande ett administrativt utvecklingsprojekt i syfte att effektivisera och kvalitetssäkra all ärendehantering i kommunen. Arbetsuppgifterna som nämndssekreterare består av samordning av den kommunala ärendeprocessen tillsammans med övriga medarbetare inom sekretariatet.Nämndssekreterare ansvarar huvudsakligen för nämndsadministration, kallelser, sammanträden och protokoll för i första hand kommunstyrelse och kommunfullmäktige samt för administrativa rutiner inom området. Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning och erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter.Arbetet kräver att du är noggrann, flexibel och serviceinriktad.Du har en god kommunikativ förmåga och du uttrycker dig väl i tal och skrift.Du är strukturerad och kan arbeta både i grupp och självständigt. Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med 2011-03-31 med möjlighet till fortsatt anställning.Tillträde snarast.Glöm inte att ange diarienummer KS 2010/22 i din ansökan.Sista ansökningsdag 2010-02-06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vansbro kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 18 januari 2010
  • Ansök senast: 6 februari 2010

Liknande jobb


Vikarierande kommunsekreterare

1 november 2024

Vikarierande kommunsekreterare

Vikarierande kommunsekreterare

16 oktober 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

10 oktober 2024

Kommunsekreterare

23 september 2024