Nämndssekreterare/ administratör

Nämndssekreterare/ administratör

Arbetsbeskrivning

Överkalix kommun söker nämndssekreterare/ administratör till Bygg- och miljökontoret
Överkalix kommun ligger i hjärtat av Norrbotten, av många kallad Sveriges vackraste kommun. Här möts berg och dalar i ett unikt floddelta. Området sträcker sig över en stor geografisk yta med varierad bebyggelse, landsbygd och fantastiska naturområden.
Vår uppgift är att erbjuda god service med hög kvalitet till invånarna och att verka för att Överkalix ska vara en attraktiv kommun att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i.
Beskrivning
Bygg- och miljökontoret i Överkalix kommun är en enhet med fyra medarbetare. Medarbetarna biträder Bygg- och miljönämnden i dess arbete, sköter information och utövar operativ tillsyn.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av att sköta Bygg- och miljönämndens administration, vara Bygg- och miljönämndens och Barn- och utbildningsutskottets sekreterare.
Som nämndssekreterare/ administratör har du bland annat fokus på beredning av ärenden. Du utgör ett betydelsefullt stöd i frågor kring ärendehantering och deltar aktivt i arbetet med att utveckla rutiner och arbetssätt. I tjänsten ingår viss handläggning och granskning av ärenden.
Viktigt för dig blir god service, tillgänglighet, bemötande samt information och kommunikation internt inom kommunen, med näringsliv och kommuninvånare.
I tjänsten ingår även andra administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna kan komma att utvecklas över tid.
Kvalifikationer
Du ska ha adekvat utbildning inom till exempel bygglovshantering, juridik, eller annan motsvarande relevant utbildning eller erfarenhet för yrket som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Erfarenhet av administrativt arbete i politiskt styrd organisation är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För oss innebär det att du är noggrann och har god samarbetsförmåga samt att du också kan arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Du är van att strukturera och prioritera i arbetet och ditt arbetssätt präglas av ordning och reda.
Du har även god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Du ska ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.
Du har god IT-kompetens, goda kunskaper i officepaketet. Det är en fördel om du har arbetat i ärendehanteringssystem.
B-körkort krävs.
Varaktighet/ Arbetstid
Tillsvidareanställning, heltid, dagtid. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. Kan komma att inledas med provanställning.
Lön
Månadslön.
Övrigt
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller person med företrädesrätt till återanställning.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2022-03-04. Intervjuer kan ske även före sista ansökningsdag.
Skicka din ansökan, tydligt märkt "Nämndssekreterare/ administratör” via e-post till: kommun@overkalix.se
eller till: Överkalix kommun, Personalkontoret, 956 81 Överkalix. Märk din ansökan med ”Nämndssekreterare/ administratör”.
Kontaktpersoner
Anna-Greta Brodin, Kommundirektör, telefon 0926-740 02
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, telefon 0926-740 00
Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi vill använda oss av. Vänligen respektera detta.

Sammanfattning

Postadress

Storgatan 17
Överkalix, 95681

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024