OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunkansliet har hand om nämndsadministrationen för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige samt ansvarar för service gentemot politiker och allmänhet. Kommunkansliet svarar även för administrativt stöd för Överförmyndaren och Valnämnden samt sekreterarskap för vissa av kommunens bolag. Inom kommunkansliet ligger även samordning av arbetet med långsiktig hållbar utveckling, samordning av brottsförebyggande arbete, utrednings- och planeringsarbete, statistiksammanställningar, administrationen för allmänna val, administration av borgerlig vigsel samt vissa juridiska frågor. Arbetsuppgifter Kommunstyrelseförvaltningen söker nu en nämndssekreterare på heltid för placering på kommunkansliet. Du är sekreterare på kommunstyrelsens och dess utskotts sammanträden samt kommunfullmäktiges sammanträden. Det innebär bland annat ansvar för postöppning och kommunens officiella e-post, viss ärendeberedning, sammanställning av kallelser och handlingar samt skriva och expediera protokoll. Du ska även medverka i utvecklingen av dokumenthanteringen. Kvalifikationer För tjänsten krävs lämplig akademisk utbildning med exempelvis inriktning mot offentlig förvaltning, mycket god förmåga att uttrycka sig i skrift, kunna utveckla arbetsprocesser samt vara väl förtrogen med Windows- och Officeprogrammen. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning är meriterande. Egenskaper Lyhördhet, noggrannhet, en god serviceanda och förmåga att hantera stressiga situationer är viktiga egenskaper för att klara jobbet. Vi värdesätter en god social kompetens och samarbetsförmåga. Eftersom det är ett litet kontor med stort serviceansvar, läggs särskild vikt vid personliga kvalifikationer som bidrar till god service, effektivitet och en positiv arbetsmiljö. Vid all rekrytering tillämpar vi vår jämställdhetsplan, vilket innebär att vi eftersträvar en jämn könsfördelning.