OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.
I Gävle ska alla barn och elever utmanas och klara sin utbildning. Våra 3 000 medarbetare gör det möjligt genom kvalificerad och stimulerande undervisning. Utbildning Gävle ansvarar för förskola, grundskola, grundsärskola, gymnasieskola och gymnasiesärskola. Hos oss får du vara med och utveckla bästa möjliga förutsättningar för lärande. Vi siktar högt och utgår från att du också gör det. Vi gör att Gävle växer.
Inom avdelningen för kvalitet och myndighet finns nämndsadministration, utredning, kvalitetsutveckling, uppföljning och utvärdering, juridisk kompetens, placeringshandläggning förskola/fritidshem, skolskjuts-hantering, gymnasieantagning samt Utbildning Gävles svarsgrupp. Avdelningen servar två nämnder, näringslivs- och arbetsmarknadsnämnden och utbildningsnämnden samt deras förvaltningar.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innehåller två delar,nämndsekreterare samt administration
Nämndsekreterarskapet innebär att vara sekreterare inom Utbildning Gävle och främst gentemot nä-ringslivs- och arbetsmarknadsnämnden. Du ansvarar för kallelser, insamlande av beslutsunderlag, protokoll, arvoden och arrangemang vid nämndsammanträden och andra möten. Diarieföring och registrering av ärenden hör också till arbetsuppgifterna. Du skall också vara behjälplig med att skriva tex-ter/dokument. Du arbetar nära förvaltningschef och ordförande i nämnden. Du samarbetar med sekreteraren för utbildningsnämnden.
Du kommer dessutom att stödja förvaltningscheferna för Näringsliv & Arbetsmarknad Gävle, Utbildning Gävle och övriga chefer inom Utbildning Gävle med samordnande administrativa uppgifter samt övriga förekommande administrativa uppgifter som exempelvis ekonomihantering, protokollsskrivning, mötes-samordning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot juridik, statsvetenskap eller annan utbildning som prövas likvärdig.
Vi vill också att du har några års erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning och jobbat nära politiken.
För tjänsten gäller vana vid digital ärendehantering och erfarenhet av en politisk styrd organisation.
Inte minst viktigt är att du har god språkförmåga i såväl tal som skrift samt kunskap om sammanträdesteknik och kommunalrätt.
Du har god service-och samarbetsförmåga, är positiv och har gott ordningssinne samt mycket god datorvana.
Stor flexibilitet är ett krav eftersom det handlar om en kombinationstjänst där de olika arbetsuppgifterna kräver förmåga till planering och där också beslut fattas som kan innebära snabba förändringar.
Mera kring personliga egenskaper.
Som person är du positiv och engagerad med intresse för utbildningsfrågor. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
förskolechef, Stigslund/Strömsbro Annika Prooos
026-17 24 11
Lärarförbundet, Stefan Thunström
026-17 99 20
Lärarnas Riksförbund, Agneta Forsberg
026-17 99 19
biträdande rektor Owe Sjölund
026-17 24 40
biträdande rektor Maria Torkkel.Schönrock
026-17 98 35
biträdande rektor Maria Torkkel-Schönrock
026-17 98 35
biträdande rektor Tomas Östlund
026-17 92 52
Lärarförbundet, Britt-Marie Westman
026-17 99 09
Lärarnas Riksförbund, Karin Ahlgren
026-17 99 08
chef för kvaliet och myndighet Sinikka Pisilä
026-17 95 82