OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen, Nämndsenheten Socialtjänsten i Jönköpings kommun är organiserad i verksamheterna individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och funktionshinderomsorg, vilka leds av var sin chef. De olika verksamheterna ingår i den samlade socialtjänsten under ledning av socialdirektör samt biträdande socialdirektör. Till sin hjälp har ledningen en stab innehållande stödfunktioner inom områdena ekonomi, information, personal, omvärlds- och utvecklingsfrågor samt nämndsadministration. Den politiska organisationen förändras fr o m 2011-01-01 då äldreomsorgsfrågorna bryts ut ur socialnämnden och en äldrenämnd inrättas. Myndighetsutövningen för samtliga verksamhetsområden utövas av tre sociala områdesnämnder. Med anledning av förändringen behöver vi förstärka nämndsadministrationen med en ny medarbetare. Som medarbetare i nämndskansliet kommer Du till minst hälften att arbeta med kvalificerat utredningsarbete inom socialnämndens verksamhetsområde. En annan huvuduppgift blir att ansvara för sekreterarskapet i Äldrenämnden med tillhörande administration. Vi söker dig som har examen från socionomutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Arbetet ställer krav på kunskaper om social¬lag¬stiftning och övrig förvaltningsrätt. Du skall besitta en god stilistisk förmåga och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska ha erfarenhet från arbete inom offentlig förvaltning, gärna inom socialtjänst.