OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 230 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.
Länsstyrelsen består av nio enheter. En av enheterna är Näringslivsenheten som har ett femtontal medarbetare. Enheten ansvarar för utvecklingsfrågor i länet genom det regionala genomförandet av Landsbygdsprogrammets projekt- och företagsstöd och länets hantering av bygdeavgiftsmedel. Den förvaltande myndigheten och sekretariatet för EU:s gränsöverskridande program Interreg V-A Sverige-Norge är placerad på enheten.
Vi söker nu förstärkning av en handläggare/granskare.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar handläggning av rekvisitioner/redovisningar avseende projektstöd och företagsstöd, besiktiga och kontrollera genomförda investeringar på plats, utbetalning av bygdeavgiftsmedel och övriga projektstöd som hanteras på enheten. Arbetet innebär interna kontakter med andra enheter på Länsstyrelsen, kontakter med länets kommuner, länsstyrelser i andra län, Jordbruksverket och Tillväxtverket. Ytterligare externa kontakter kan förekomma. Arbetet är självständigt men innebär också samarbete i grupp.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är noggrann, sifferintresserad och med god förmåga att sätta dig in i stödsystemens komplexa regelverk. Vi arbetar uteslutande med digitala handläggarstöd och god datorvana är därför ett krav.
Du ska ha universitets-/högskolekompetens i ekonomi eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av rekvisitionsgranskning är meriterande. Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet medför resor varför körkort för personbil är ett krav.
Övrigt
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till och med 2017-12-31, med eventuell möjlighet till förlängning.
Tillträde: Snarast efter överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 9 april märkt dnr. 112-2113-2017.
Ansökan görs via rekryteringssystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.
Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.
Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina Hedin ,
010-225 32 64
Tobias Karlsson ,
010-225 34 23