Näringslivssamordnare/handläggare till arbetsmarknadsavdelningen

Arbetsbeskrivning

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Kompetensförvaltningen rustar Solnabor för jobb genom att erbjuda vuxenutbildning, svenska för invandrare, coachning och jobbmatchning. Under vårt paraply ligger också näringslivsfrågor där vi arbetar för att förbättra förutsättningarna för företag och företagare.

Vad innebär arbetet?

Arbetsmarknadsavdelningens uppdrag är att se till att arbetssökande solnabor kommer ut på arbetsmarknaden. I arbetet använder sig avdelningen av ett antal olika insatser som t.ex. individuell coachning, företagskontakter, utbildning, praktikplatser och matchning. 

En betydande del av arbetet som näringslivssamordnare innebär att du ska skapa kontakter med företag i näringslivet och arbetsgivare i offentlig sektor som är i behov av arbetskraft för att sen tillsammans med övrig personal matcha rätt person till rätt arbete. Du bör ha ett eget upparbetat nät av företagskontakter inom länet.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har ett stort intresse av att hjälpa människor framåt till ett nytt arbete. Du är van och bra på att arbeta i team och har förmåga att snabbt sätta dig in i en persons situation samtidigt som du har energi, drivkraft och förmåga att åstadkomma positiva resultat. Det är av stor betydelse att du har god samarbetsförmåga och att du kan möta olika människor i förändringssituationer på ett respektfullt sätt. Du bör även ha en god administrativ förmåga.

Vi söker dig som

- har erfarenhet av förändringsarbete på individuell nivå
- har en bra samarbetsförmåga och tar egna initiativ
- är van att leda samtal, planera och hitta nya lösningar
- har ett upparbetat nät av företagskontakter
- är utåtriktad och bra på att skapa nya kontakter med företag
- har datavana och kan hantera olika system/program
- har ett humanistiskt synsätt

Utbildningskrav är relevant högskoleutbildning samt minst två års erfarenhet av liknande arbete. Alternativt kan annan arbetslivserfarenhet, som bedöms likvärdig, komma ifråga samt att du har B-körkort.

Vårt erbjudande

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde och lön efter överenskommelse.

Mer information och ansökan

Om du har några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till arbetsmarknadschef Ulla Johansson, 08-746 13 70 eller näringslivssamordnare Eva Grönqvist, 08-746 13 65. Facklig kontaktperson nås via 08-746 10 00.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 30 september. Intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. 


Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solna Stad Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell och differentierad lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 augusti 2016

Liknande jobb


KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024