OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Näringslivs- och hållbarhetsavdelningens uppgift är att skapa förutsättningar för hållbar tillväxt, gott företagsklimat och innovativa mötesplatser. Vi arbetar med både strategiska och operativa insatser för att möjliggöra att befintliga företag kan växa men också att nya företag attraheras och etableras i Värmdö kommun. Vi driver även forsknings- och utvecklingsprojekt för att driva på och skapa nya innovativa lösningar. En stor del av tjänsten som näringslivsutvecklare innebär att arbeta internt med att utveckla kommunens bemötande, service, dialog och återkoppling samt samarbete med företagare.
Vi söker nu en lyhörd och operativ näringslivsutvecklare med erfarenhet av företagsfrämjande aktiviteter och förändringsarbete med fokus på samverkan mellan kommunen och näringslivet.
I rollen som näringslivutvecklare kommer du i ett nära samarbete med näringslivet och tjänstepersoner i Värmdö kommun att implementera och driva dialoger på olika sätt för att förenkla vardagen för företagare i Värmdö kommun. Du kommer att få stora möjligheter att vara med och bidra till nya arbetsprocesser och verksamhetsutveckling.
Uppdraget kräver att du är tillgänglig och lyhörd för både det privata näringslivets och den kommunala verksamhetens möjligheter och utmaningar. Detta innebär att du självständigt kommer att hantera såväl strategiska som operativa frågor.
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som till exempel civilekonom eller utbildning inom management/organisationsområdet. Du har erfarenhet av att arbeta med näringslivs- och utvecklingsfrågor och har goda kunskaper kring hur en offentligt finansierad och politisk styrd organisation fungerar. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling, förändringsarbete, projektledning och kommunikation. Du är van att samarbeta med aktörer inom olika branscher och din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är mycket god.
Vid sidan av kraven på kompetens och erfarenhet lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du serviceinriktad, handlingskraftig och har förmåga att engagera och entusiasmera samt ser möjligheter snarare än hinder. Du är resultatinriktad, håller tidsramar, planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Din tydlighet säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Giltigt B-körkort är ett krav.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 18 januari 2021.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Christina Wikberger, t.f. avdelningschef, tfn 08-570 473 94, christina.wikberger@varmdo.se. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer .
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.