OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvårdsbidrag.
Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt.
Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.
Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!
Verksamheten
Näringslivsenheten vid Skinnskattebergs kommun stödjer och utvecklar det lokala näringslivet. Genom att ge så bra förutsättningar som möjligt för entreprenörskap och nyföretagande bidra till en god tillväxt. Vår målsättning är att arbeta effektivt med förvaltningsärenden, genomföra regelbundna företagsbesök, samt uppmärksamma, utbilda, umgås och underlätta för och tillsammans med kommunens företagare och entreprenörer.
Skinnskatteberg har även ett Näringslivsråd. Det är ett forum för dialog och diskussion om kommunens och de lokala näringslivets utveckling.
Arbetsuppgifter
Som näringslivsutvecklare kommunicerar och förmedlar du information mellan kommunen och näringslivet och arbetar för utveckling av det lokala näringslivet utifrån kommunens näringslivsstrategi. Du är kommunens företrädare gentemot näringslivet och lotsar dem i den kommunala organisationen. I arbetsuppgifterna ingår att samarbeta med lokala företags nätverk, regioner, andra kommuner och branschorganisationer. Du kommer att ha en stor egen frihet att forma och inrikta uppdraget själv inom ramarna för verksamhetens målsättning och i samklang med kommunens värdeord kompetens, förtroende, engagemang och tydlighet.
Kvalifikationer
Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från det offentliga och/eller företagande. Du behöver också ha en god ekonomisk förståelse.
Körkort B
Personliga egenskaper
Kontakter med företag och partners är en viktig uppgift därför värderar vi egenskaper som kommunikativ och lyssnande särskilt högt. Du tycker om att bygga relationer, samtidigt som du måste kunna hantera flera olika perspektiv av näringsliv och det offentliga. För att lyckas med uppdraget behöver du vara både strukturerad, innovativ, nyfiken samt ha en stor egen drivkraft.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Arbetstid/Varaktighet
Tjänsten är tillsvidare på deltid 60 % med tillträde snarast. Provanställning kan komma att tillämpas.
Övrigt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
sektorschef Arne Hjorth
0222-451 23
VISION Raili Gustavsson
0222-45135
Personalchef Linda Ahlsén
0222-45189
Miljöinspektör Anna Jansson
0222-451 05
Miljöinspektör Mikael Eriksson
0222-451 09
Miljöinspektör Siv Björkbacka
0222-451 28
rektor Ylva Åkerberg
0222-451 26
Lärarförbundet Marianne Georgsson
0222-45199
sektorschef Per Österberg
0222-451 16
enhetschef Bodil Frölich
0222-45115