OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten finns på Marknad- och Näringslivsavdelningen, som har som huvuduppdrag att skapa förutsättningar för ett positivt företagsklimat, förenkla företagarens vardag genom vår lotsfunktion och att öka dialogen och engagemanget med näringslivet.
Vårt trivsamma kontor ligger i Gamla Rådhuset på Stortorget i Ystad, centralt och tillgängligt för de som vill besöka oss. Vår avdelning hör till Ledning och utveckling, som är kommunstyrelsens förvaltning och här jobbar 100 medarbetare inom ekonomi och inköp, kommunikation, IT, kansli, näringsliv, HR och lön, växel och säkerhet.
ARBETSUPPGIFTER
Marknad- och näringslivsavdelningen söker dig som vill arbeta tillsammans med oss i vårt team för att skapa ännu bättre förutsättningar för ett positivt och hållbart företagsklimat i Ystad kommun.
Din tjänst som näringslivsutvecklare innebär att du i huvudsak kommer att fortsätta driva vårt arbete kopplat till området kompetensförsörjning men vi har även behov att du, precis som övriga i teamet, arbetar som företagslots och hjälper till kring avdelningens olika aktiviteter och arrangemang.
Näringslivet i vår region ser kompetensförsörjningsfrågan som högt prioriterad, då det i dag finns ett stort behov av framtida arbetskraft inom många olika yrkesområden. Detta innebär bl a att du kommer att ha tät dialog med det lokala näringslivet, olika branschorganisationer, utbildningar, skolor m.fl. för att skapa de bästa förutsättningarna för tillväxt och attraktionskraft för Ystad och sydöstra Skåne. Genom att undersöka matchningen/behoven hos näringslivet planerar du och genomför aktiviteter kopplat till området.
Vi hoppas att du tillsammans med oss kommer att vilja utveckla denna tjänst ännu mer!
KVALIFIKATIONER
Dina personliga egenskaper, din sociala förmåga och hur vi tror att du kommer att komplettera vårt team kommer att väga tungt, liksom ditt samhällsintresse och dina lokala kunskaper om sydöstra Skåne och dess näringsliv.
Du får gärna ha arbetslivserfarenhet inom det privata näringslivet men vi ser det som en merit att ha erfarenhet av att ha arbetat med eller i en offentlig organisation. Du som söker har utbildning alternativt några års erfarenhet inom t ex projektledning, försäljning, marknadsföring eller att ha drivit eget företag. Ett krav är att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift.
Du har lätt att skapa goda relationer och vara socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du finner gärna nya vägar genom samarbeten, är nyfiken och tycker det är tillfredsställande att planera, driva och ansvara för olika projekt. Du ser sammanhang och sakers långsiktiga betydelse.
Du tycker om att tillhöra ett team och ser det som en självklarhet att arbeta tillsammans men har inte heller några problem att vara självgående och ta egna initiativ. Humor är också en viktig ingrediens på vår arbetsplats!
Ange gärna förväntad lönenivå.
ÖVRIGT
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.
Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.
Hos oss är heltid en rättighet. Det innebär att alla medarbetare som anställs hos oss tillsvidare har rätt till heltid och deltidsarbete är en möjlighet om det fungerar för verksamheten.
Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.
Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Budgetchef Hans Persson
0411-57 71 32
Personalchef Clas Martinsson
0411-57 72 33
Personalkonsult Emma Fornell
0411 57 70 77
Förvaltningschef Kerstin Wulff
0411-57 74 50
Upphandlingschef Lennart Kjellander
0411-57 73 76
Kanslichef Kristina Rosberg
0411-57 73 17
Kommundirektör Christel Jönsson
0411-57 71 13
Kommunjurist Daniel Svartek
0411-57 71 15
Tf personalchef Marie Streiffert
0411-57 79 83
Personalkonsult Emma Sjöström
0411-57 70 77