OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör är du ett nära och aktivt stöd till boendets två chefer. En del i din roll är att skapa goda förutsättningar för chefen att planera och styra verksamheten. Du är också chefernas högra hand i mycket som har att göra med kontakt med personal, hyresgäster, anhöriga och andra som kommer i kontakt med boendet.
Arbetet innefattar dagliga administrativa uppgifter inom verksamheten utifrån enheternas behov. En stor del av arbetet innefattar korttidsrekrytering, arbete i verksamhetssystemen Personec, Time Care Pool, Time Care Planering och Multi Access samt att göra upphandlingar och beställningar i Proceedo.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete, många gånger i högt tempo, i rollen som administratör. Vi är noga med att ta tillvara på din kunskap och se till att du trivs hos oss.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Minst ett års erfarenhet av administrativt arbete.
• Grundutbildning och erfarenhet som undersköterska med god förståelse för verksamheten.
• IT-kompetens och logistisk förmåga.
• Ett gott professionellt bemötande med hög servicekänsla, initiativrikedom och flexibilitet.
• Förmåga att fördela arbetsuppgifter på ett pedagogiskt sätt och en naturlig fallenhet för god kommunikation.
• Erfarenhet av Time Care Planering och Multi Access och Personec, då arbetet även innebär att lägga schema för verksamheten.
• God datorvana och behärskar de vanligaste systemen Outlook, Time Care, Treserva. Du har lätt för att ta till dig ny teknik.
Vi ser gärna att du också har:
• Arbetat med rekrytering och hantering av arkiv då det kommer att ingå i arbetsuppgifterna.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• God förmåga till att strukturera ditt eget arbete samt ett stort mått av ordningssinne och tålamod.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.