OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Näs Tak söker Projektkoordinator
Gillar du att lösa problem, trivs med att vara spindeln i nätet och att hantera många saker samtidigt? Är du duktig på att kommunicera med kunder och samarbetspartners på ett professionellt sätt? Då kan du vara den vi söker.
I rollen som projektkoordinator ingår det att ha ett övergripande administrativt ansvar för flera olika projekt samtidigt, samt att bistå projekt-/ arbetsledare och övriga medarbetare med en rad olika saker.
Om NÄS TAK
Näs Tak är en växande tak- och snickeri firma med rötterna i Södra Dalarna, närmare bestämt Avesta / By med omnejd. Vår ambition är att vara det självklara valet för privat-personer och mindre företag som behöver tjänster inom tak- och byggbranschen. Kvalitét och kundnöjdhet är våra ledord. Näs Tak grundades 1988 och leds nu av andra generationens takläggare.
Rollen som Projektkoordinator
Som projektkoordinator är ditt huvudsakliga uppdrag att skapa förutsättningar för, samt bibehålla en stabil drift genom att driva olika aktiviteter som supporterar bolagets kundprojekt. Det är en varierande roll då Näs Tak har olika typer av kunder och projekt av olika storlek och art. För att vara framgångsrik som projektkoordinator bör du trivas i en komplex yrkesroll, vara självgående och gilla att lösa problem. Du är även duktig på att bibehålla ett lugn i stressade situationer.
Arbetsuppgifter
Sköta kontakten med kunder och leverantörer efter accepterad offert fram till påbörjat projekt, inklusive organisation av projektteam och beställning av material.
Samla in uppgifter och underlag inför projekten. Uppdatera kundregister och ansvara för rapportering av betalningsunderlag.
Skapa dokumentation och arbetsorder till underleverantörer (när det krävs).
Utöver byggprojekt är du ansvarig för produktöversikt på hemsidan samt orderhantering via vår web shop.
Bemanna telefonväxel och sköta administrativa uppgifter.
Personliga egenskaper
För att passa i rollen som projektkoordinator krävs det att du är utåtriktad, organiserad och noggrann. Du hanterar med lätthet många bollar i luften samtidigt.
Du har lätt att kommunicera både internt och externt samt på alla nivåer i organisationen - både i tal och skrift. Flytande svenska är ett krav.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet med administrativa arbetsuppgifter. Du är snabblärd, självgående och jobbar strukturerat. Tjänsten kräver att du är datorvan samt bemästrar Office-programmen, kundorder-hantering, materialbeställning och koordinering.