OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Vi söker en positiv och engagerad matematik/NO-lärare med det gemensamma lärandet och elevernas delaktighet i fokus. Tjänsten innebär undervisning i åk 7-9 i ämnena matematik/NO samt teknik. I tjänsten ingår mentorskap. Förstelärartjänst kan vara aktuellt i tjänsten.
En stor drivkraft för våra pedagoger är att skapa ett tillgängligt lärande för alla elever. Om du brinner för lärande och utveckling och har stor vilja att nå varje elev utifrån dennes förutsättningar är du rätt person för oss.
Näsbyparksskolan är en F-9 skola som ligger i Näsbyparks Centrum i södra Täby. Lärandet sker i ändamålsenliga lokaler, som nyligen renoverats och utrustats för att möta en varierande lärmiljö med modern didaktik.
Lärande lärarlag
Ett viktigt förhållningssätt i vår organisation är att lärarlagen är lärande lag. Det är centralt att du ser det kollegiala arbetet som en självklar källa att utveckla undervisningen i. Att dela med sig av erfarenheter och metoder samtidigt som man är öppen för input från andra är en viktig del av en lärande organisation. Här arbetar vi bl a med lärande samtal där vi låter erfarenheterna av det praktiska arbetet vara en viktig del för att bredda vårt perspektiv och vårt lärande om undervisningen. Samtidigt är forskning ett viktigt komplement till denna beprövade erfarenhet, och vi arbetar kontinuerligt med forskningsbaserad skolutveckling i olika forum och projekt på skolan, alltid nära kärnverksamheten; lärandet.
Lärandet i centrum
Vi tror att du är en driven och engagerad pedagog som sätter eleverna i centrum för ett varierat och tillgängligt lärande. Vi hoppas också på att du har ett didaktiskt tillvägagångssätt som på ett självklart vis inkluderar alla elever utifrån deras egna förutsättningar. Din förmåga att entusiasmera och skapa intresse kring ditt ämne ska vara en central del av upplevelsen för dina elever. Viktigt i denna elevcentrerade undervisning är goda ämneskunskaper samt många olika verktyg för att nå olika sätt att lära.
Vi arbetar mycket med att tillgängliggöra lärandet så att elever och föräldrar förstår nästa utvecklingssteg i lärandet samtidigt som vi tydliggör hur styrdokumenten kommer till uttryck i undervisningen. Det är därför viktigt att du är säker på bedömningar och har goda kunskaper om styrdokumenten och hur de är tänkta att användas i både formativa och summativa sammanhang.
Trygghet och förtroende är den viktigaste grunden för lärande. Det är därför viktigt att du lägger stor vikt vid att bygga ett klassrumsklimat tillsammans med dina elever. I detta är lyhördhet, struktur, tydlighet och medbestämmande ömsesidigt viktiga faktorer. Vi är intresserade av att höra hur just du bygger ett tillåtande klassrumsklimat, och hur du arbetar med att ständigt utvärdera det så att rummet för att lära alltid är tillgängligt för alla.
Vem är du?
Vi vill att du:
• Arbetar med olika formativa läraktiviteter.
• Har lärarlegitimation och är behörig att undervisa matematik/NO.
• Är en lagspelare med stor initiativförmåga som kan skapa entusiasm.
• Är väl förtrogen med styrdokumenten och kan omsätta dessa i ett för eleverna begripligt och meningsfullt lärande
• Använder digitala verktyg för att stärka elevernas lärande.
Övrigt
Låter det intressant? Registrera din ansökan på vår platsbanken. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, och avser start i augusti inför Ht-20.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.
Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.
Inom utbildnings verksamhetsområde arbetar vi mot högt uppsatta verksamhetsmål och meritvärdena för Täbys kommunala grundskolor ligger i toppskiktet i landet.
Täby akademi för pedagogisk professionsutveckling, i samarbete med nationella och internationella lärosäten såsom Harvard, bidrar till att kommunens pedagoger och skolledare tillhör spetsen i Sverige. Vi arbetar långsiktigt och systematiskt för att Täby ska ha Sveriges högsta utbildningskvalitet där lärandet är tillgängligt för varje elev.