OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
IT Norrbotten driver det regionala fibernätet och är kommunikationsoperatör åt stadsnät. Ett uppdrag som ökar succesivt i omfattning.
Våra kunder är svenska och nordiska telekomoperatörer, tjänsteleverantörer för internet och TV, datacenteraktörer, offentliga sektorn med vård, omsorg och service, mobilnätoperatörer och andra företag.
Som regionalt bolag, ägt av länets kommuner och Region Norrbotten främjar vi arbetet med att stadsnäten ska samarbeta och mötas. Med vår nära samverkan med branschens aktörer har vi goda förutsättningar till att utveckla Norrbottens regionala fibernät.
Vi koordinerar beredskapsarbete, projekt och säkerhet. Med vår kompetens konsulterar och bollar vi tankar och idéer med stadsnäten i Norrbotten.
Vill du läsa mer om oss, kika in på vår hemsida IT Norrbotten - Digital utveckling i Norrbotten (https://itnorrbotten.se/)
Varför ska du jobba hos oss?
Har du ett engagemang av att hitta gemensamma vägar framåt för att skapa utveckling och jobba för hållbarhet? Då ska du jobba hos IT Norrbotten!
Som Nätansvarig hos oss får du jobba med kompetenta och likasinnade kollegor, i bolaget, runt om i Norrbotten, näraliggande regioner och Sverige. Hos IT Norrbotten både får du och bidrar du med kompetens.
Att jobba inom telekombranschen är att vara med på en tillväxtresa! Du kommer att vara en viktig del i att, via det regionala fibernätet, forma förutsättningarna för Norrbottens digitaliseringsresa.
Nätverksansvarig har en fri roll där du, till stor del, själv formar dina arbetsdagar. Du ges möjlighet att utvecklas både i din roll och i din personliga utveckling.
Vår Nätansvariga kommer att vara en viktig del kring att utveckla fibernätet i Norrbotten! Tillsammans är vi en drivkraft för ett digitaliserat Norrbotten. Att vara ett kompetent stöd med ett driftsäkert och modernt nät, för affärsmässig digital samhällsnytta i Norrbotten, säger VD Tomas Sundström om rollen som Nätansvarig hos IT Norrbotten.
Vad ingår i arbetet?
Som Nätansvarig är du den som ansvarar över förvaltning och utveckling av det regionala fibernätet. Du lägger upp strategiska planer för investering och underhåll, gör upphandlingar, upprättar avtal, projekterar, beställer och säkerställer dokumentation. Du har systemansvaret för det gemensamma dokumentationssystem som vi och många stadsnät i länet använder.
I vårt team är du en viktig resurs för våra säljare då du är den som har den övergripande kunskapen kring vad som behövs för att kunna offerera och leverera fibernätförbindelser till kund.
Du är en nyckelperson i relationerna med kommunernas stadsnätansvariga, för den fiber vi förvaltar och behovet av fiberaccesser för leveranser till kund. Relationsbyggandet är viktigt för att vi ska kunna samverka för att utveckla Norrbotten.
Du kommer att jobba i system som dpCom, Cesar och Lime. Vi har under många år funnits i Boden och har nyligen flyttat till nya fina lokaler hos Boden Business Park i Sävast.
Vem är du?
Du kommer att trivas som Nätansvarig hos oss om du värnar om bra relationer till våra partners - stadsnäten, leverantörer, entreprenörer och installatörer. Du kan vara prestigelös då ditt arbete inte alltid har ett givet facit. Vi tror att du har jobbat inom telekombranschen sedan några år och har detaljerade kunskaper om fibernät.
Du trivs med att jobba med utveckling och kan vara flexibel. Du är noggrann i ditt arbete och värdesätter kvalitet och struktur. Med ett engagemang vill du arbeta proaktivt med att möta de utmaningar vi står inför rörande den långsiktiga utvecklingen av ett rådigt, säkert och robust regionalt fibernät.
Att skapa förutsättningar för att samverka för att driva en affär tillsammans med stadsnäten i Norrbotten är en viktig del som Nätansvarig ska arbeta aktivt för. Vi är en liten organisation där vi jobbar prestigelöst med att dela med oss av kompetens och förmåga. Vi jobbar som ett team och hjälps åt där det behövs och värderar dina personliga egenskaper högt. Det vi mest av allt söker är en bra kollega! Vi värdesätter mångfald som är en given del i ett hållbart samhälle.
Kvalifikationer:
Erfarenhet av kabelinfrastruktur.
Erfarenhet av GIS system/nätdokumentationssystem.
B-körkort.
Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska.
Meriterande om du har erfarenhet av:
Beställarroll.
Nätägarroll.
Upphandling och inköp.
Driva projekt inom kabelinfrastruktur.
Ansvarat för ägande eller förvaltande av infrastruktur.
Har jobbat i systemet dpCom .
Ansökan: Sista ansökningsdag 30 juni. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta inte med att skicka in din ansökan!
Anställningsform: Tillämpar provanställning 6 månader som avses övergå till en tillsvidareanställning.
Arbetstider: Heltid, dagtid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Vid erbjudande av tjänst kan säkerhetsprövning bli aktuell.
Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Sandra Senbom, HR-specialist på ByHart, via sandra.senbom@byhart.se eller på 079-104 45 65.
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!