OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos sina medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i Samhalls kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden.
Made for Sales har nu fått i uppdrag att rekrytera en strategisk tjänst som National Account Manager för expansiva affärsområdet Tvättjänster med placering i Stockholm med omnejd eller Göteborg. Söker du ett bolag där du i din säljroll varje dag gör skillnad för många människor och tilltalas av att driva ditt säljarbete efter ledorden Kundnytta, Medarbetarnytta och Samhällsnytta rekommenderar vi dig att läsa vidare om den här spännande möjligheten.
Samhall är ett statligt ägt bolag som omsätter cirka 9,5 miljarder kronor med över 25 000 medarbetare fördelade på 600 orter runt om i Sverige där 1500 medarbetare varje år går vidare till den reguljära arbetsmarknaden. Bolaget har ett stort utbud av tjänster som riktar sig mot bland annat; Butik, Fastighet, Service, Lager & logistik, Omsorg, Rekrytering, Städtjänster, Tillverkning & produktion samt området Tvättjänster dit Samhall nu vill stärka sin säljorganisation med en National Account Manager.
Samhall har 26 egna miljö- och kvalitetscertifierade tvätterier runtom i landet med tvättuppdrag åt både privata och offentliga verksamheter från kontor och kommuner till vård och industri.
I rollen som National Account Manager arbetar du i huvudsak med komplex försäljning gentemot Samhalls viktigaste kunder där du både har strategi- och utvecklingsansvar för befintliga kunder och bearbetar prospekts av nationellt intresse. Det finns en tydlig tillväxtplan och satsningen kommer att få stort internt fokus då Samhall ser betydande affärspotential för området. Förutom att driva säljprocessen självständigt leder du nationella kundteam och ansvarar för kundutvecklingsprojekt i nära samarbete med driften, IT & Produkt teamen. Du genomför kundbesök från norr till söder och upprättar projektplaner inför anbudsarbeten där du självständigt driver förhandlingar med mål att nå de uppsatta affärsmålen. Du ingår i ett dedikerat försäljningsteam och rapporterar direkt till försäljningschefen.
Vi söker dig med relevant högskole- eller eftergymnasial utbildning inom försäljning och marknadsföring som har erfarenhet av att framgångsrikt arbeta med försäljning inom service och/eller facility managementsektorn med dokumenterat goda resultat. Självklart är det en fördel om du har erfarenhet inom tvätt och textil branschen och lockas av möjligheten att utvecklas vidare i ditt affärsmannaskap i en ny organisation. Du har B-körkort, är digitalt mogen med goda kunskaper inom ekonomi samt använder svenska och engelska obehindrat.
Som person är du beslutsam och målmedveten och trivs med att bygga och behålla starka och långsiktiga relationer, både externt och internt. Du är en naturlig relationsbyggare som med lätthet skapar långsiktiga relationer eftersom du är socialt skicklig, orädd, öppen och rak. Uthållighet och tålamod är något som karaktäriserar dig som person och i mötet med kunden har du en ödmjuk inställning som märks genom din förmåga att lyssna och förstå kundens behov. Ditt arbetssätt är strukturerat/välorganiserad och du har lätt för att definiera prioriteringar genom god planering med lång framförhållning och med realistiska tidsramar. Du motiveras av att jobba mot tydligt uppsatta affärsmål trivs med att arbeta både strategiskt och operativt i en roll som innebär stor geografisk rörlighet.
Du erbjuds en strategisk nyckelroll inom Samhall där din insats kommer att uppmärksammas av bolagets ledning.
Tycker du detta låter intressant? Då kan rollen som National Account Manager inom Samhall innebära en mycket spännande karriärmöjlighet för dig! Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Kontakt med fackliga företrädare: Siwerth Ahlm Unionen 013-37 33 26, Asim Zilic SACO 021-83 18 20
och Tommy Salomonsson Ledarna 013-37 33 53.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl
Fredrik Alfthan