OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos sina medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i Samhalls kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden.
Made for Sales har nu fått i uppdrag att rekrytera en strategisk tjänst som National Account Manager för det väletablerade området Servicetjänster där Samhall- som Sveriges största serviceleverantör hjälper sina kunder med ett helhetsgrepp om de kringtjänster som en verksamhet behöver för att fungera smidigt: alltifrån städning, arbetsplats- och fastighetsservice till tvätt- och textilservice. Söker du ett bolag där du i din säljroll varje dag gör skillnad för många människor och tilltalas av att driva ditt säljarbete efter ledorden Kundnytta, Medarbetarnytta och Samhällsnytta rekommenderar vi dig att läsa vidare om den här spännande möjligheten.
Samhall är ett statligt ägt bolag som omsätter cirka 9,5 miljarder kronor med över 25 000 medarbetare fördelade på 600 orter runt om i Sverige där 1500 medarbetare varje år går vidare till den reguljära arbetsmarknaden. Bolaget har ett stort utbud av tjänster som riktar sig mot bland annat; Butik, Fastighet, Service, Lager & logistik, Omsorg, Rekrytering, Städtjänster, Tillverkning & produktion samt området Tvättjänster.
I rollen som National Account Manager Servicetjänster har du en bred och omväxlande roll med flertalet kontaktytor, både internt och externt. Du arbetar i huvudsak med komplex försäljning gentemot Samhalls viktigaste och största kunder där du både har strategi- och utvecklingsansvar för befintliga kunder och bearbetar prospekts av nationellt intresse. Förutom att driva säljprocessen självständigt leder du nationella kundteam och ansvarar för kundutvecklingsprojekt i nära samarbete med driften, IT & Produkt teamen. Du genomför kundbesök och upprättar projektplaner inför anbudsarbeten där du självständigt driver förhandlingar med mål att nå de uppsatta affärsmålen.
Du ingår i ett dedikerat försäljningsteam och rapporterar direkt till försäljningschefen. National Account Manager har ett nationellt ansvar med fokus på bearbetning av stora kunder från norr till söder. Då tjänsten är nationell kan placeringsort vara på något av Samhalls kontor.
Vi söker dig med relevant högskole- eller eftergymnasial utbildning inom försäljning och marknadsföring som har erfarenhet av att framgångsrikt arbeta med försäljning inom service och/eller facility managementsektorn med dokumenterat goda resultat. Du har B-körkort, är digitalt mogen med goda kunskaper inom ekonomi samt använder svenska och engelska obehindrat.
Som person är du beslutsam och målmedveten och trivs med att bygga och behålla starka och långsiktiga relationer, både externt och internt. Du är en naturlig relationsbyggare som med lätthet skapar långsiktiga relationer eftersom du är socialt skicklig, orädd, öppen och rak. Uthållighet och tålamod är något som karaktäriserar dig som person och i mötet med kunden har du en ödmjuk inställning som märks genom din förmåga att lyssna och förstå kundens behov. Ditt arbetssätt är strukturerat/välorganiserad och du har lätt för att definiera prioriteringar genom god planering med lång framförhållning och med realistiska tidsramar. Du motiveras av att jobba mot tydligt uppsatta affärsmål trivs med att arbeta både strategiskt och operativt i en roll som innebär stor geografisk rörlighet.
Du erbjuds en strategisk nyckelroll inom Samhalls största affärsområde där bolaget har god renommé och stor potential till ytterligare tillväxt.
Tycker du detta låter intressant? Då kan rollen som National Account Manager inom Samhall innebära en mycket spännande karriärmöjlighet för dig! Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Kontakt med fackliga företrädare: Siwert Ahlm Unionen, 070-546 87 17
Asim Zilic SACO, 070-359 45 15 och Maria Sköld, Ledarna 073-063 50 40.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl
Fredrik Alfthan