National Account Manager till Adecco Group Sverige - Norrland

National Account Manager till Adecco Group Sverige - Norrland

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att göra affärer i syfte att skapa värde för dina kunder? Är du en nätverkande person som uppskattar samarbete både externt och internt? Då har vi tjänsten för dig! Adecco Group Sverige är inne på en tillväxtresa och söker nu en affärsdriven National Account Manager. Det är en central roll i en organisation som bygger framtid på en global arena.

Ditt uppdrag

Som National Account Manager har du ansvar för dina egna kunder och du bearbetar och utvecklar ständigt ditt nätverk. Du arbetar strategiskt såväl som operativt och implementerar själv ditt strategiska arbete. Du arbetar kundnära och är högst delaktig i att utveckla våra kunders affär.

Om tjänsten

The Adecco Group befinner sig på en spännande tillväxtresa och har stort fokus på den svenska marknaden. Tjänsten som National Account Manager har stor betydelse för företagets fortsatta framgång med ansvar för en bred produktportfölj. Då omvärlden förändras behöver vi vara framtidsorienterade och fokusera på nya kundsegment inom framför allt grön energi. Här kommer du att ha en avgörande roll! Din geografiska utgångspunkt och därmed placeringen av tjänsten ser vi med fördel är i Luleå, Umeå eller Skellefteå.

I rollen som National Account Manager förväntas du planera, leda, bearbeta och utveckla affärerna på strategiskt utvalda prospekt och kunder på nationell nivå. Du ansvarar för samordning av säljarbetet med en tydlig kundstrategi. Du ansvarar för att ta fram en plan för utvalda NAM-kunder och din främsta uppgift blir att attrahera nya kunder till Adecco Group Sverige samt utveckla företagets befintliga kunder. Du arbetar mot uppsatta mål i ett företag med en stark prestationskultur, vilket kommer att vara utvecklande både för dig som individ och för dig i din profession. Du är del av Adeccos nationella affärsteam och rapporterar till Head of Sales i Sverige.

Om Dig

För att trivas och bli framgångsrik hos oss behöver du ha ett tydligt eget driv och en stark vilja att lyckas i syfte att uppnå målet att göra goda affärer och utveckla dem. Din gedigna förståelse för komplexa affärer gör dig kompetent i att leda och driva dem framåt. Din förmåga att leda och facilitera kunden och den egna organisation är uttalad och samarbete är något du värderar högt. Du är en utpräglad nätverkande person som är nyfiken på både andra människor, företag och vår omvärld och vi ser gärna att du är aktiv i lokala affärsnätverk. Rollen kräver att du arbetar metodiskt, strukturerat och har en hög aktivitetsnivå där uthållighet och förmåga till självledarskap är en förutsättning för framgång. Med anledning av ett stort fokus i rollen på grön energi ser vi gärna att du har gedigen industrikunskap. Din förmåga att hantera affärsrelationer och din erfarenhet av tjänste- och relationsskapande försäljning kommer att hjälpa dig i rollen som National Account Manager hos oss.

Vi ser gärna att du har:

• flera års erfarenhet av strategisk affärsmannaskap
• erfarenhet från konsultbranschen eller liknande branscher
• specialistkunskap inom ditt affärsområde, dvs IT/Teknik, Bank/Finans/Försäkring och Industri/Logistik
• kompetens och expertis av volymbemanning
• ett stort upparbetat nätverk
• akademisk utbildning i grunden

Tjänsten innebär många kontaktytor och möten med kunder och kollegor på våra kontor runt om i Sverige, så resor är en naturlig del av i tjänsten och behöver fungera för dig även privat.

Vad erbjuder vi dig?

Adecco Group satsar på sin personal genom friskvård och arbetsglädje, där vi kombinerar rörelse och samhällsansvar genom att träna! Kollegorna är professionella, har humor och en förmåga att kunna spänna musklerna vid rätt tillfälle. Vi gillar alla slags tävlingar och vi firar gärna våra framgångar. I våra roller hjälper vi både människor och företag till framgång och vi gör skillnad varje dag. Detta är vi väldigt stolta över. Som företag vill vi på Adecco Group bidra till ett mänskligare samhälle genom att stödja ideella organisationer. Som anställd hos oss blir du en del av en internationell koncern och för rätt person finns det goda möjligheter att på sikt utvecklas och växa, både nationellt och internationellt.

 

Välkommen med din ansökan!

Urval och intervjuer sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt. Senaste ansökningsdag är 26 februari, men annonsen kan komma att stängas ner tidigare så vänta inte med din ansökan. Processen hanteras av Badenoch + Clark inom Adecco Group och har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sarah Wallentin på 0736-84 72 03. Notera att vi använder videointervju och tester som en del i processen i syfte att göra en kvalitetssäkrad och rättvis bedömning.

Om oss

Adecco Group Sverige är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. På den svenska marknaden erbjuder Adecco Group såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing till våra kunder i hela landet. I Sverige ingår förutom Adecco, även Modis, Pontoon Solutions och Badenoch + Clark i Adecco Group. Som arbetsgivare är vi mycket engagerade i en lång rad hållbarhets- och CSR-frågor. Förutom en mycket stark och sammansvetsad kultur så erbjuder vi våra anställda en rad förmåner och självklart är vi anslutna till alla relevanta kollektivavtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Staffan Heidenberg

Senior Executive Consultant Christopher Thorstrand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch + Clark
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 26 februari 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 37
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 37
STOCKHOLM, 11145

Liknande jobb


19 december 2024

Compliance Manager

Compliance Manager

20 december 2024

Business Process Manager

20 december 2024