OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visstidsanställning ca 12 mån. Heltid. Tillträde 18-09-03.
Nationalmuseum är en statlig myndighet och Sveriges konst- och designmuseum med ca 130 anställda. Museets samlingar består av äldre måleri, skulptur, teckningar och grafik samt konsthantverk och design från antiken till idag. Nationalmuseum ansvarar även för porträttkonsten fram till våra dagar genom Statens porträttsamling. Samlingarna visas på Blasieholmen, Stockholm (byggnaden är för närvarande stängd för renovering) och på ytterligare ett 20-tal platser, bl. a. Läckö slott, Jamtli samt Gustavsbergs porslinsmuseum. Nationalmuseum bedriver en framgångsrik utställningsverksamhet och en omfattande program-, forsknings- och publikationsverksamhet samt utlåningsverksamhet.
Hösten 2018 öppnar Nationalmuseum igen i nyrenoverade lokaler på Blasieholmen i Stockholm efter fem års stängning. Besöksmålet ligger på 800 000 besök första nyöppnade året. Nationalmuseum söker därför dig som vill vara en aktiv del i att forma morgondagens museibutik både online som ansvarig för museets e-handels plattform och som Säljare i museishopen med placering vid enheten för Försäljning och besöksservice. Vi skapar meningsfulla möten mellan konst och människor och personalen är nyckeln i besöksmottagandet. Stor vikt läggs därför vid personliga egenskaper. I arbetet ingår kvälls- och helgtjänstgöring.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• Tillsammans med museets IT tekniker och museets kommunikatörer kravställa, bygga upp och förvalta Nationalmuseums Shops e-handelsplattform.
• Vara systemförvaltare för Nationalmuseum Shops e-handelsplattform och stå för den dagliga driften av denna
• Arbeta både strategiskt och operativt med Nationalmuseum Shops e-handelsplattform och svara till chefen för försäljning och besöksservice.
• Tillsammans med shopens lageransvarig arbetar du med in- och utleveranser samt speditionsärenden kopplade till e-handelsplattformen.
• Tilldelat ansvar för Nationalmuseum shops sociala medier, nyhetsbrev och liknande kundrelationer
• Analysera, skapa prognoser och planera kampanjer för shopens e-handel
• Utveckla och anpassa affärssystem, interna rutiner och arbetssätt för optimering av webbaserad försäljning.
• Aktiv försäljning i Nationalmuseum Shop i museibyggnaden (öppnar oktober 2018).
Kvalifikationskrav
• Relevant utbildning inom e-handel för uppbyggnad och förvaltning av e-handels plattform.
• Minst tre års erfarenhet inom e-handel.
• Minst tre års erfarenhet av försäljningsarbete i butik.
• Systemvana i kassasystem, avseende försäljning
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Vi ser gärna att du
• har ett intresse för konst och design
• kunskaper i ett tredje språk
• erfarenhet av publikt arbete under växlande tempo
• engagerad och entusiasmerande i ditt arbete
Vi tror att du som person är ansvarsfull och strukturerad. Du trivs med ett arbete som bygger på samarbete mellan olika funktioner och personer och som kollega värdesätter du en god gruppdynamik. Som förvaltare av e-handelsplattformen är du strategisk och lyhörd för trender, tendenser och teknisk utveckling. I din roll som säljare är du serviceinriktad och kundmedveten, utåtriktad men inkännande. För dig är kundens upplevelse alltid av främsta vikt. Du är personlig i ditt kundmöte och värnar och förstår att olikheter finns bland såväl besökare som kollegor och att det berikar mötet med konsten.
Vi erbjuder en traditionsrik och dynamisk miljö. Vår verksamhet har stor synlighet i samhället och angår många människor. Vi strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.
Vidare information
Information om befattningen lämnas av chefen för Försäljning och besöksservice, Rebecca Grimaldi, rebecca.grimaldi@nationalmuseum.se .
Fackliga företrädare är Linda Hinners för SACO tfn 08 519 544 04, Ingrid Nilsson för ST tfn 08-519 543 67 och Bo Gustafsson för SEKO tfn 0703-78 44 42.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Lena Eriksson
08-51954300