Nationell koordinator till Baker Tilly Sverige!

Nationell koordinator till Baker Tilly Sverige!

Arbetsbeskrivning

Baker Tilly Sverige söker deras nya nyckelspelare som kommer ha en central roll i huvudkontorets verksamhet och arbeta för att maximera värdet för deras medlemsbyråer! Rollen är ny, vilket ger dig en fantastisk möjlighet till individuell utveckling. Du kommer att arbeta i en ambitiös och prestigelös miljö och samverka med kollegor och leverantörer runt om i landet. I rollen kommer du ta ledning för de administrativa delarna, men även deras sociala kanaler och bidra till förbättringsarbete inom effektivisering. Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Arbetsplatsen

Baker Tilly Sverige är en del av Baker Tilly International-nätverket och erbjuder oberoende revisions- och affärsrådgivningstjänster över hela världen.
Med 39 självständiga medlemsbyråer och över 850 medarbetare kan de erbjuda en omfattande portfölj av tjänster inom redovisning, revision, rådgivning och skatt. Som ett centralt huvudkontor spelar de en avgörande roll i att säkerställa smidig drift och stödja medlemsbyråerna.
Trots deras storlek, har de skapat en platt organisation som genomsyras av prestigelöshet, där man som kollega får möjligheten att vara med och påverka.

Baker Tilly Sverige strävar efter att optimera ekonomiska och administrativa processer samtidigt som de främjar samarbete och utveckling, både inom det nationella och internationella nätverket. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö för medarbetarna inom de centrala funktionerna och genom att erbjuda värdefull support till medlemsbyråerna, har företaget etablerat sig som en framgångsrik organisation som står starka på marknaden.

Mer om rollen

Rollen som nationell koordinator är ny, vilket ger dig en unik möjlighet att vara med och forma och påverka med dina spetskompetenser. Baker Tilly Sverige erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får utrymme att växa och utvecklas.

Genom att arbeta nära olika interna kommittéer och vara den värdefulla kontaktpersonen för deras nationella nätverk, kommer du spela en ovärderlig roll i att stärka relationerna mellan deras nu 39 medlemsbyråer. Du blir en viktig länk i kedjan och får möjlighet att bidra med din insikt och kreativitet för att tänka utanför boxen. Dina idéer och förslag för förbättringsåtgärder och nya lösningar förväntas och uppmuntras, och du kommer även vara involverad i implementeringen av dessa för att effektivisera verksamheten.

Som en del av ditt ansvarsområde kommer du att vara den som driver strategin kopplat till employer branding projekt, studentaktiviteter och sociala kanaler. Du kommer att optimera och utveckla deras närvaro och hemsida för att maximera deras synlighet och attraktivitet som arbetsgivare. Det är en spännande möjlighet att vara med och forma företagets digitala närvaro och påverka hur de kommunicerar med sin målgrupp.
Du kommer få utnyttja din kompetens för att skapa en meningsfull inverkan och forma din egen karriär.

Dina arbetsuppgifter kommer variera, men till merparten innehålla:


* Samordna och hantera administrativa uppgifter såsom; fakturering, onboardning och rapportering
* Arbeta tätt med olika interna kommittéer, som exempelvis utbildningskommittén, för att stödja och koordinera aktiviteter och initiativ
* Agera kontaktperson och utveckla kommunikationen med medlemsbyråer på ett proaktivt sätt
* Arbeta med deras sociala kanaler och hemsida
* Bidra till att förbättra och effektivisera huvudkontorets processer och funktioner


VI SÖKER DIG SOM
- Språk: Svenska, Engelska
- Utbildning: Eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis inom HR, marknad, service management eller ekonomi
- Tidigare erfarenhet av Microsoft Office-paketet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i en större organisation
- Erfarenhet av en roll som innefattar administrativa sysslor
- Erfarenhet av revisions- och redovisningsbranschen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatinriktad
- Självgående
- Anpassningsbar
- Serviceinriktad
- Har en god samarbetsförmåga

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Baker Tilly Sverige här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2023
  • Ansök senast: 3 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024