OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi på Arena Personal söker nu förstärkning till vårt nationella team som är beläget på Kungsholmen i Stockholm. Som nationell kund- och konsultchef hos oss erbjuds du en omväxlande vardag där du arbetar med kunder och konsulter på flertalet orter i Sverige. I rollen erbjuds du även möjligheten att arbeta i olika branscher som riktar sig både inom kontor och administration samt logistik och transport, det är därför viktigt att du har ett intresse av att arbeta med både tjänstemän och arbetare.
Rollen som konsultchef är varierande och du har ett helhetsansvar för hela rekryteringsprocessen med kundkontakt, rekrytering, anställning och kontinuerlig uppföljning med både kund och kandidat under processens gång. Du upprättar kravprofiler tillsamman med kund, skapar annonser, genomför intervjuer, referenstagningar och tillsättningar. Vidare ansvarar du för den dagliga bemanningen och har personalansvar för dina konsulter ute på uppdrag. Du hanterar flera rekryterings- och bemanningsprocesser parallellt och det är viktigt att leverera i tid med högsta möjliga kvalitet.
För oss på Arena Personal är det viktigt att finnas tillgängliga för våra kunder och konsulter och erbjuder därför en jourverksamhet. Du kommer tillsammans med dina kollegor ha ett rullande schema där man behöver finnas kontaktbar för jourärenden utöver arbetstid.
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kund- och konsultansvar eller sälj och drivs av att bearbeta både nya och gamla kunder! Idag sker vår kontinuerliga kontakt med kund- och medarbetare i stor utsträckning digitalt och via telefon men så småningom kommer dessa kontakter ske via fysiska besök, därav är B-körkort nödvändigt för tjänsten.
Vi arbetar i affärssystemet Intelliplan och söker någon med tidigare erfarenhet av systemet, alternativt mycket tekniskt lagd.
För att trivas i denna roll tror vi att du gillar högt tempo och samtidigt kan prioritera ditt arbete samt kunna fatta snabba beslut. Vi ser även att du har ett strukturerat arbetssätt för att leverera kvalitet i det du gör såväl mot dina kunder och konsulter. Vidare ser vi gärna att du är målinriktad och du förväntas se affärsmässigt på pris- och lönesättning och förstår att lönsamma affärer utvecklas tillsammans med kunden.
För att trivas i vår arbetsgrupp bör du vara en prestigelös person med humor och arbetsglädje.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos oss erbjuder vi därför bland annat marknadsmässig lön, pensionsavsättning och försäkringar enligt kollektivavtal. Utöver detta erbjuder vi busskort, friskvårdsbidrag och träning två timmar per vecka under arbetstid.
Ansökan
Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet - skicka därför in din ansökan redan idag!
Om verksamheten
Arena Personal ingår i Arenakoncernen. I koncernen ingår bolagen Arbetslivsresurs, Arena Personal, Alea, Impact, Humanus och World Class som tillsammans erbjuder långsiktiga och hållbara lösningar för organisationer, företag och medarbetare. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Bemanning & rekrytering, Hälsa & rehabilitering samt Karriär & omställning.
Vi finns heltäckande runt om i landet och har gemensamma värderingar inom alla bolagen kring engagemang och professionalitet som ger en bra grund för samarbete. Inom Arenakoncernen tror vi starkt på mottot att ett fungerande arbetsliv är nyckeln till ett fungerande samhälle. Alla våra medarbetare gör skillnad varje dag genom att skapa förutsättningar för att just detta skall uppfyllas. Våra insatser gör skillnad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902