OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nationell säljare till vårt affärsområde Vård & Omsorg
MIAB är branschens största familjeägda bolag. Professionell städning och arbetsplatsservice med omtanke är vår kärnverksamhet. Vi är drygt 3 000 anställda och koncernen omsätter ca 1,1 miljarder kronor årligen. Varje kund är lika viktig och vi månar om en löpande dialog och ett personligt bemötande i varje kontakt. Företaget grundades 1979 vilket gör att vi har en gedigen kunskap och erfarenhet av uppdrag från kunder inom de flesta branscher och verksamheter, bland annat vårdsektorn, skolor, förskolor, kontor, hotell, muséer, butiker, gallerior och köpcentrum. Läs mer genom att klicka på länken www.miabab.se Vi ska förändra vår bransch. Vi gillar stora utmaningar och nu letar vi efter dig som också drivs av det. Älskar du att göra affärer med komplexa lösningar kan detta vara rätt utmaning för dig. Vi söker dig som på riktigt vill vara med och påverka!
Om tjänsten:
Till denna nya tjänst söker vi nu en strategisk, resultatinriktad och framgångsrik Nationell säljare som brinner för att göra stora affärer. Detta är en nyckelperson i vår organisation och en stor del till vår fortsatta tillväxt inom affärsområdet Vård & Omsorg. I dag har vi en bred och fin kundbas inom detta segment, både inom offentliga och privata verksamheter. Ditt uppdrag blir främst att sälja vårt erbjudande inom B2B. I din portfölj har du hela MIAB koncernens utbud. Du ska skapa, upprätthålla och utveckla kontakter och ansvar för nykundsbearbetning inom ditt primära kundsegment, du ansvarar för hela försäljningsprocessen från början till slut. Du ska planera, initiera och genomföra projekt, riktade säljkampanjer mm. I ditt ansvar ingår att ha fokus och god kännedom om marknaden och konkurrenter. Du har en bred ekonomisk förståelse, behärskar kalkylering och motiveras av att nå och överträffa dina mål. Du är van vid försäljning på top managementnivå inom lokalvård och facility management och du vet vad som krävs av dig för att lyckas.
Våra förväntningar på dig är:
Att du gillar kundkontakt och har ett utpräglat sinne för service med starkt kommersiellt tänk
Att du brinner för din uppgift
Att du är socialt begåvad och en utpräglad relationsbyggare med ett stort hjärta
Att du är positivt inställd och ser problem som en möjlighet
Att du har en hög drivkraft och är road av att göra affärer
Att du är mål och resultatinriktad samt har förmågan att driva projekt till ett framgångsrikt avslut
Dina kvalifikationer:
Dokumenterad och erfarenhet från framgångsrik försäljning inom vår bransch eller motsvarande, tex tjänsteförsäljning
Erfarenhet av uppsökande försäljning, B2B
Brett och aktuellt kontaktnät inom städ och FM branschen och då gärna helst inom, vård, omsorg, läkemedelsbranschen
Behärskar både det svenska och engelska språket både i tal och skrift och är van att kommunicera på ett professionellt sätt med kontaktpersoner på alla nivåer.
Du som vill arbeta i ett dynamiskt och säljorienterat företag - här väntar många utmaningar och möjligheter för rätt person!
Tjänsten är heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.