Nationell säljledare ansvarig för stöd och matchning

Nationell säljledare ansvarig för stöd och matchning

Arbetsbeskrivning

Det var 2007 som vi lade grunden till dagens Aredu. Idag levererar våra erfarna och engagerade medarbetare arbetsmarknadsinsatser åt Arbetsförmedlingen på över 40 orter i Sverige. Just nu söker vi en Nationell säljledare som ska ansvara för stöd och matchning (STOM) i hela Sverige.

Tjänstens innehåll

Vi söker en Nationell Säljledare där huvuduppgiften är att ansvara för vårt avtal Stöd och Matchning. (Key Account manager) I arbetsuppgifterna ingår bland annat uppbyggnad och implementering av tjänsten utifrån bolagets marknadsplan.

Du kommer att ha ett nära samarbete med organisationens linjechefer som också ansvarar för de personella resurserna och du rapporterar till VD.
I rollen som är både operativ och strategisk till sin karaktär är det viktigt att du bidrar till att skapa en helhetsförståelse för bolagets alla verksamhetsdelar samtidigt som du går i bräschen för vår etablering på STOM marknaden genom att du själv aktivt bedriver försäljning.

Då rollen innefattar många interna och externa kontaktytor är det viktigt att du är socialt utåtriktad, kommunikativ och har en hög servicenivå.

Arbetet kräver erfarenhet av att samarbeta med myndigheter, organisationer och företag.

För att lyckas i rollen har du en framgångsrik bakgrund inom Arbetsförmedlingens tjänst, Stöd och Matchning med dokumenterat goda resultat att uppvisa. För att kvalificera för rollen krävs även dokumenterad erfarenhet av att ha en säljledande roll.

Skallkrav
Alternativ 1:
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Arbetslivserfarenhet (erhållen under de senaste fem åren): Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.

Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet (erhållen under de senaste 5 åren): Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom områdena arbetsledning med personalansvar, rekryteringsarbete, omställningsarbete, studie- och yrkesvägledning, personal och HR, arbetslivspsykologi eller beteendevetenskap riktad mot vuxna.

Utbildning och erfarenhet MÅSTE bekräftas med betyg och intyg som bifogas ansökan.

God digital kompetens, du är bekväm med att hålla online-möten med video.
Du ska också god erfarenhet av att administrera i Workbuster och KA webbstöd och har goda kunskaper i officepaketets alla delar.

Vidare ser vi att du kan kommunicera tydligt på svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du pratar fler språk än svenska och engelska.

B-körkort och bil då resor i tjänsten kan förekomma.

Personlig kompetens

Som person har du ett högt engagemang, är självständig, initiativtagande och drivs av att nå resultat.

Du har en god analyserande förmåga och bidrar med en mix av högt driv och stor ödmjukhet. Du är en skicklig förhandlare med öga för affärspotentialen och utveckling.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet förutsatt att de formella kompetenskraven uppfylls.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du som söker identifierar dig med Aredus gemensamma värdegrund: Resultat, Engagemang och Nytänkande. Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund.

Lön och övriga ersättningar

Fast månadslön enligt kollektivavtal samt provision/bonus.

Din ansökan

Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.aredu.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till Aktuell tjänst och tryck på Ansök-knappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF-format.

Ditt examensbevis samt arbetsgivarintyg ska bifogas i din ansökan. I ditt CV behöver det tydligt framgå hur du uppfyller de formella kompetenskraven.

Tyvärr kan vi inte ta emot ansökan via mail då den nya dataskyddsförordningen kräver ett samtycke kring behandling av personuppgifter.

Information

Våra annonser kan ligga ute under längre perioder då vår verksamhet växer i deltagarantal vilket innebär att vi ofta söker nya medarbetare till våra befintliga uppdrag eller till kommande uppdrag hos oss.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes bestämt.
Vänta inte med din ansökan då urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aredu
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2021
  • Ansök senast: 24 mars 2021

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

Kontorschef till Norra Resurs!

Kontorschef till Norra Resurs!

23 december 2024