Nattkoordinator

Nattkoordinator

Arbetsbeskrivning

Stampen Media är en av Sveriges ledande mediekoncerner. Med elva titlar på västkusten förser vi dagligen över en miljon människor med lokal kvalitetsjournalistik, engagerande nyheter, opinionsjournalistik, viktiga debatter och analyser av det som sker nära men också nationellt och i världen. Vårt löfte till alla dem som tar del av vårt innehåll – oavsett om det är på papper, digitalt eller live på en scen – är att jobba nära deras vardag med journalistik som är viktig för dem och deras samhälle.

Utöver tidningsverksamheten med titlar som Bohusläningen, Göteborgs-Posten, Hallands Nyheter, Hallandsposten, Strömstads Tidning, Alingsås Tidning och TTELA omfattar Stampen Media utomhusreklambolaget Wallstreet Media och distributionsbolaget VTD. Totalt är vi drygt 1 500 medarbetare i koncernen.


Är du en lösningsorienterad spindel som kan koordinera vilket nät som helst? Då är du välkommen att ansöka en nyckeltjänst i vårt distributionsnät!

Arbetsbeskrivning
I rollen som Nattkoordinator agerar du länk mellan distributionen på natten, verksamheten på dagen samt övriga intressenter vi arbetar tillsammans med för att få verksamheten att rulla. Du spelar en viktig roll i att relevant information når fram och vidarebefordras till framförallt våra filialer varje natt.

I rollen ingår ett delat personalansvar för ett team om ca 15 Jourbud, dessa personer arbetar övergripande i regionerna för att hjälpa till och täcka upp där det saknas resurser för att kunna dela ut alla produkter. Du leder och fördelar deras arbete och koordinerar dem till de distrikt som är vakanta för natten. Vidare samverkar du med Regionchefer och HR gällande den dagliga bemanningen samt sammanställer rapporter som går till såväl kunder, tryckeri och tidningshus som till den interna personalen.

Du arbetar 7 nätter och är sedan ledig 7 nätter. Under din lediga vecka har din kollega, med samma roll, ansvar för koordineringen och även om ni inte arbetar samtidigt tror vi att ni kommer ha ett gott samarbete och utbyte kopplat till tankar kring utveckling av rollen och dess arbetssätt.

Du utgår från vårt kontor i Bårhult (Landvetter). Härifrån sköter du den mesta av kommunikationen per telefon, mejl och andra system vi använder för internkommunikation.

Du rapporterar till Distributionschefen.


Kompetensprofil
Vi söker dig som är duktig på att planera och organisera ditt arbete. Du visar nyfikenhet och har ett starkt driv och engagemang. Det är under natten en varierad arbetsbelastning och vid nattens start och slut är topparna som högst. En nyckel för att du ska trivas i den situationen är din förmåga att behålla fokus och lugn även under pressade och stressade situationer. Vår organisation är i ständig rörelse och vi lever i en föränderlig bransch, därför tror vi att det är viktigt att du trivs i en sådan miljö och har lätt för att anpassa dig efter nya förutsättningar.

Du har någon form av erfarenhet från en koordinerande roll. Vi ser även att du har ledarerfarenhet på ett eller annat sätt, fördelaktigt om du tidigare haft personalansvar. Som ny hos oss kan det underlätta om du har kunskap inom distribution och en god geografisk kännedom runt om Göteborg, men det är inget krav. Det är starkt meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom något område som är relevant för rollen.

Du talar och skriver flytande på både svenska och engelska. Kan du fler språk ser vi det som meriterande. Då en stor del av dina ansvarsområden kräver att du har en god system- och administrativ förmåga tror vi det är viktigt att du har en god datavana.


Ansök redan idag!
Känner du igen dig i beskrivningen ovan är du välkommen att ansöka redan idag! Glöm inte motivera så utförligt som möjligt varför just du skulle passa för rollen.

Start: enligt överenskommelse men gärna under januari.
Omfattning: Heltid.
Plats: Bårhults företagspark (Landvetter)

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Distributionschef Svante; svante.larsson@vtd.se.
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Emma Johansson på HR på 031-625508, emma.johansson@vtd.se.
Fackliga frågor besvaras av Helena Johansson, Unionen: helena.johansson@vtd.se. alt. 031-62 55 20.

Vi ser fram emot din ansökan.
Väl mött!


Om VTD
VTD är ett specialiserat distributions- och logistikföretag inriktad på morgonutdelning av dagstidningar och andra produkter till hushåll och näringsliv. Med kompetenta och engagerade medarbetare är vi en stark affärspartner. Genom optimal logistik i alla led ger vi våra kunder kostnadseffektiva och kvalitetssäkra leveranser.

VTD är en av Västsveriges större arbetsgivare och har ca 1 100 medarbetare. Vi har verksamhet från Strömstad i norr till Laholm i söder, och från Alingsås i öster till skärgården i väster.

Våra distributörer delar ut produkter till 700 000 hushåll, vi besöker varje väg, gata, trottoar och trappuppgång 355 dagar om året. Via ett starkt linjenät av lastbilar skickas tidningar och andra produkter från tryckerierna ut till våra 30 filialer runt om i Västsverige. Därifrån fraktas produkterna via gång, cykel eller bil ut till hushållen. En kedja som oförtrutet pågår oavsett väder och vind.

Kontaktpersoner på detta företaget

Angelica Kaldeby
031-625500
Therese Johnsson
031-625500
Marie Issa
031-625500
Marie
031-625500
Therese Johnsson
031-625572
Therese Johnsson
031-625582
Carolinè Lindström
031-625590
Jonas Kihl
031-62 55 91
Caroliné Lindström
031-625500
Jonas Kihl
031-625591

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VTD
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2021
  • Ansök senast: 4 januari 2022

Besöksadress

Flöjelbergsgatan 14c
None

Postadress

Box 185
Mölndal, 43123

Liknande jobb


22 juli 2024

22 juli 2024