OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Efter en lång resa för våra gäster är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte och ett leende som hälsar dig välkommen. Detta gör vi i receptionen på Scandic Laholmen varje dag. Receptionen är också hotellets nav så att du kommer att befinna dig i händelsernas centrum. Vi vet inte alltid vilka utmaningar vi kommer att möta under dagen men det vi vet är att alla avdelningar kommer sluta upp för att lösa dem tillsammans. Vi är ett team där du är en viktig byggsten i det.
Dina arbetsuppgifter är bland annat följande:
Checka in och ut gäster i vårt system Hotsoft
Koordinera alla avdelningar för att möta våra gästers önskemål.
Svara på frågor från våra gäster.
Bidra till merförsäljning.
Ta del av och aktivt arbeta mot avdelningsmålen.
Ta emot bokningar via telefon, mail och hantera fakturor.
Arbeta med kassahantering.
Du ska älska mötet med gästen och har förmågan att snabbt skapa goda relationer. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har god förmåga att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker. Att kunna arbeta bra i team och vara en omtänksam kollega ser vi som en självklarhet.
Erfarenheter du tar med och delar med oss
Du är kvalificerad receptionist eller har erfarenhet från liknande jobb in om servicebranschen.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Kan du norska är en merit.
Goda datakunskaper
Vad kan vi erbjuda dig?
Du kommer få chansen att arbeta med kollegor från världens all hörn
Du får möjlighet att jobba i ett företag som ligger i framkant vad gäller mångfaldsfrågor och hållbarhet
Vi är anslutna till Visita och har kollektivavtal vilket innebär att du alltid ska känna dig trygg i din anställning
Som fast anställd får du personalrabatt på hotellrum och på mat i våra restauranger.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.