OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scandic Täby ligger invid motorvägen med närhet till såväl Stockholm city som Täby Centrum. Hotellet är nyligen renoverat i varma färger med en välkomnande känsla, en känsla som även återfinns bland hotellets medarbetare. Vi är alla delar av samma team, vi tar ansvar och hjälper varandra när det behövs. Gillar du att arbeta i team och vill tillsammans med oss leverera fantastiska upplevelser? Då är du den vi söker!
Nu söker vi en nattreceptionist till Scandic Täby.
Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen dygnets alla timmar. Som nattreceptionist är du hotellets ansikte utåt nattetid och skapar bidrar till att skapa en gästupplevelse i världsklass.
I rollen som nattreceptionist arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen som nattreceptionist?
Du är ansvarig i receptionen nattetid, checkar in/ut gäster, svarar på frågor och följer den checklista vi har för natten. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i backfikan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning.
Du hanterar bokningar i systemet Scorpio och hanterar administrativa uppgifter, svarar på mail och i telefon. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus.
Vem är du?
För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.
Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap.
Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.
Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.
Information om tjänsten
Man går på sitt pass runt 22:30 på kvällen och avslutar runt 07:15 på morgonen efter överlämning med kollegan som tar över för dagen. Man arbetar 7 dagar i sträck måndag-söndag och sedan är man ledig 7 dagar i sträck måndag-söndag. Tjänsten är en deltidstjänst på 81,58% då man arbetar en vecka och är ledig en vecka.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD