OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN
I rollen som Nattreceptionist har du som primär arbetsuppgift att på bästa sätt ta hand om våra hotellgäster. Tjänsten innebär att du alltid sätter gästernas upplevelse i första hand. Det är en förutsättning att du är ansvarsfull och alert då du oftast jobbar ensam och självständigt. Den stora utmaningen ligger i att alltid leverera förväntad kvalitét och service i en jämn, hög nivå i ett ofta högt tempo. Det krävs det ett öga för helheten och en förmåga att kunna prioritera och växla mellan olika arbetsuppgifter. Allt arbete ska genomsyras av Elite Hotels värderingar kvalitet, tradition & flärd.
ARBETSUPPGIFTER OCH ANSVARSOMRÅDEN
- Behandla våra gäster och kollegor med respekt och uppvisa rätt attityd. Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt.
- Posthantering inkommande och utgående.
- Alltid följa företagets policys.
- Se till att vara uppdaterad på vad som händer i huset gällande arrangemang m.m.
- Vara påläst och värva hotellgästerna Elite Hotels Rewards.
- Se till att angivna revenue-instruktioner vid försäljning av hotellnätter följs.
- - Ta emot och välkomna gäster och kunder till hotellet och företaget, alltid med hög servicenivå och alltid försöka skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster.
- Se till att rutiner för avdelningen följs och uppdateras löpande.
- Rapportera felanmälningar till Maintenance.
- Se till att kassa-, faktura- och korthantering följs av företagets policy,
- Ta emot inkommande epost, både info-mail och reservations-mail, hänvisa vidare till rätt person om du ej kan svara.
- Telefonhantering, alltid svara i telefonen.
- Alltid följa avdelningens Green Key-åtaganden.
- Ständigt verka för ökad lönsamhet genom Upsell och merförsäljning.
- Behandla våra gäster och kollegor med respekt och uppvisa rätt attityd. Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt.
- Genomföra lättare städning av allmänna ytor.
- Alltid följa företagets policys.
- Se till att vara uppdaterad på vad som händer i huset gällande arrangemang m.m.
- Alltid eftersträva för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner.
- Se till att angivna revenue-instruktioner vid försäljning av hotellnätter följs.
- Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta ledare.
- Nära samarbete med ”berörda avdelningar”
- Upprätthåller tystnadsplikt gentemot våra gästers privatliv.
- Att säkerställa att du har uppdaterad information om hotellet
- Hålla hög klass på personlig hygien, klädsel och kroppsspråk.
- Att utföra andra arbetsuppgifter som efterfrågas från avdelningschef eller Hotelldirektör.
HÄLSA & SÄKERHET
- Följa regler och riktlinjer för hälsa, ergonomi och hygien.
- Säkerställer att alla potentiella och verkliga faror rapporteras och elimineras omedelbart.
- Helt införstådd med hotellets brand- och nödsituationsprocedurer.
- Att vid alla tillfällen rapportera eventuellt avvikande beteende från gäster, besökare och kollegor.
BEFOGENHETER
- Att vidta nödvändiga åtgärder för att säkerställa utmärkt gäst-service.
- Att reagera omedelbart på varje risk- och krissituation.
- Att reagera omedelbart på varje hälsorisk.
Praktikaliteter:
- Arbetstider: Natt, dagspass kan förekomma
- Omfattning: ca 80%
- Start: Enligt överenskommelse
- Lön: Enligt överenskommelse
- För frågor om tjänsten kontakta: Caroline.axell@elite.se eller 0738161077
- Sista ansökningsdag: Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan!
Vi ser framemot att höra från dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Micael Åman
Madeleine Eriksson
019 -15 69 12
Robert Grahn
Bianca Britten-Austin
1234
Ulrika Kjellgren
031-727 10 82
Jonas Franzén
0721 64 86 50
Sara Johansson
Helmut Schwabe
070-311 72 72
Lisa Darrell
Per-Gustaf Junger