OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med anledning av ett växande uppdrag stärker vi nu upp bemanningen vid vår kundtjänst i Östersund med ytterligare minst en engagerad medarbetare.
Vi söker därför dig som vill bidra till vår kundtjänst med stort engagemang och som alltid sätter kunden främst. Då innehållet i uppdraget är av ständigt föränderlig art, är det en förutsättning att Du både har intresse av och fallenhet för att lära Dig om nya områden inom myndighetens olika verksamheter för att kunna svara på kundernas frågor.
Kundtjänst tillhör enheten Verksamhetsstöd och agerar first line support gentemot externa frågeställare. Målet är att vi i och med detta avlastar ”linjen” genom att svara på frågor av FAQ-karaktär som inte behöver utredning. I de fall vi själva inte har svaret ser vi till att rätt fråga hamnar hos rätt handläggare, främst via ärendefördelning i ärendehanteringssystemet Artvise. Gott bemötande och en vilja att ge service är således självklarheter för en medarbetare vid Kundtjänst!
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att
• ta emot inkommande samtal och besvara kunders frågor
• hänvisa kunder och fördela inkomna ärenden till rätt avdelning/enhet och rätt ansvarig inom myndigheten
• ge service till kunder, främst över telefon men även via mail och sociala media
• utveckla arbetsmetoder och processer för att optimera verksamheten
Din kompetens
Vi söker dig som
• har fullständiga gymnasiebetyg
• har goda kunskaper i engelska
• har tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete eller motsvarande erfarenhet arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av ärendehandläggning
• Jobbat med utveckling av system och metoder
• Tidigare erfarenhet av att verka som statstjänsteman
Som Kundtjänstmedarbetare är det viktigt att man är en social och utåtriktad person med känsla för relationer och ett mycket gott bemötande.
Du har en lugn framtoning och en mycket god kommunikativ förmåga samt har lätt för att lyssna in kunden. Du har förmågan att förklara pedagogiskt för kunderna och du inger förtroende.
Vidare är du strukturerad, lösningsfokuserad och sätter ”laget före jaget”, något som är viktigt då Kundtjänst är en laginsats där vi hjälper varandra att lyckas med uppdraget.
Om anställningen
Vi söker minst en handläggare till visstidsanställning på heltid t.om. 31 december 2021. Tillträde omgående efter överenskommelse. Anställningens placering är Östersund.
Självklart delar du vår värdegrund – att du i ditt arbete är lyhörd, professionell och offensiv.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2020-11-22.
Kontakt
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta följande personer via växeln, tel.nr. 010-698 10 00.
Tomas Hallqvist, chef
Elisabeth Gärdin, facklig representant, ST
Ulla Jennische, facklig representant, Saco
Om Naturvårdsverket
Naturvårdsverket har en central roll i miljöarbetet och arbetar pådrivande, stödjande och samlande vid genomförandet av miljöpolitiken. Vi ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning.
Naturvårdsverket eftersträvar en arbetsplats präglad av jämställdhet och mångfald. Vi ser att medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter är en viktig förutsättning för detta.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Thörnelöf
010-698 10 00