OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-kontoret är det lilla kontoret med det stora uppdraget.
Nu söker vi dig som vill bidra till att göra oss ännu bättre!
Trivs du med att arbeta tillsammans med andra? Vill du ta eget ansvar, få möjlighet att påverka och jobba i teknikens framkant med moderna arbetssätt?
Bra, då kommer du nog att trivas hos oss som nätverkstekniker!
Så missa inte denna chans till att vara med att bidra i Sandvikens kommuns utveckling framåt!
IT-kontoret tillhör kommunstyrelseförvaltningen i Sandvikens kommun. Vi ansvarar för samordning, förvaltning och utveckling av kommunkoncernens IT-plattform för data och telefoni. Tillsammans med våra verksamheter digitaliserar vi Sandvikens kommunkoncern. Vi är idag 30 engagerade medarbetare som ansvarar för Sandvikens Kommuns IT-leverans bestående av 12 000 användare, 3000 mobila enheter, 8 500 PC-klienter, lokalt datacenter med ca 250 virtuella servrar samt 130-talet lokala nät. IT-leveransen i stort bygger på kvalitet, kostnadseffektivitet och säkerhet och vi eftersträvar ett partnerskap mellan IT och verksamhet.
Vi erbjuder flera uppskattade förmåner såsom
- semesterväxling
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som nätverkstekniker på IT-kontoret ingår du i team nätverk & kommunikation som tillhör enheten teknisk drift. Teamet ansvarar och sköter idag driften av drygt 130 fastighetsnät, som exempelvis skolor och andra kommunala fastigheter. De flesta fastigheterna har anslutningar mot Stadsnätet via Sandnet och via Sandvikens hus AB och deras bredbandsnät (SESAM-nätet), övriga anslutningar via egenägd internfiber eller radiolänk. I driften ingår även ett väl utbyggt wifi nät med ca.1800 accesspunkter med centralt installerad wifi controller. Miljön håller i dagsläget på att migreras över till en helt ny moderniserad teknisk lösning som är mer anpassad för framtida tekniska behov.
I tjänsten ingår daglig drift, underhåll, felsökning samt dokumentation.
Övergripande livscykelplanering och förvaltning inom området.
Du agerar vid vid driftstörningar samt föreslår och genomföra ständiga förbättringar inom ditt kompetensområde.
Du medverkar i olika utvecklingsprojekt inom ditt område.
Det är även en del av ditt vardagliga arbete att bedriva strukturerad omvärldsbevakning, dela med dig av kunskaper och erfarenheter till dina kollegor, dokumentera löpande arbete och lösningar så andra förstår. Du deltar och rådgör också i arbete med till exempel upphandlingar och strategiska teknikval och känner dig bekväm med att leda möten med kollegor, kunder och leverantörer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett brett och genuint teknikintresse och har en utbildning med inriktning IT, alternativt har arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdigt.
- Erfarenhet inom området nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP, LAN, WAN, WLAN)
- Erfarenhet av routing och switching
- Du har kunskap inom design av nätverksarkitekturer för storskaliga och driftsäkra miljöer
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska
- Innehar B-körkort
Det är meriterande om du har erfarenhet av operativt arbete i en större IT-organisation och har kännedom om IT-processer såsom tex. ITIL.
Det är även meriterande om du erfarenhet av HPE Aruba produkter såsom controllers, accesspunkter och switchar.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper vilket innebär att vi vill att du är en teamspelare som löser problem och utmaningar, både självständigt och tillsammans med dina kollegor.
För arbetsuppgifterna är det viktigt att du kan kommunicera på svenska och engelska på ett tydligt och konstruktivt sätt, både muntligt och skriftligt.
Du ser helheten och motiveras av att arbeta med ständiga förbättringar samt har ett eget driv där du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en vilja och förmåga att hjälpa andra och levererar lösningar med rätt kvalitet. Samtidigt har du förmåga att anpassa dig efter förändrade omständigheter längs vägen.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Hos oss arbetar 3000 superhjältar inom 200 olika yrken. Ledare och medarbetare som varje dag formar vår gemensamma framtid och bidrar till välfärden för Sandvikens 39 000 invånare.
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Jan Enerhall
026-24 11 36
Enhetschef Erika Åberg
026- 24 18 81
VISION Eva Östermark
026-24 11 00