OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
På Helpdesk arbetar du och ditt team med att stödja kunder och underleverantörer med information samt att lösa problem som inkommit via mail eller telefon. Ni övervakar IP-Onlys nät, åtgärdar incidenter i samband med larm eller avbrott, utvecklar rutiner och processer samt felsöker. I tjänsten ingår även uppföljning och dokumentation, något som är viktigt för ett långsiktigt arbete på helpdesk. Vi värdesätter en professionell och serviceinriktad inställning och ser gärna att du gör detsamma. IP-Only sitter i nyrenoverade, ljusa och fina lokaler vid stationen i centrala Uppsala.
Tjänsten är en del av en inledande konsultlösning. Dock finns goda möjligheter till anställning framöver.
Om företaget
IP-Onlys affärsidé är att äga, driva och utveckla sin egna nordiska nätinfrastruktur och erbjuda tjänster som utgör fundamenten till det digitala informationssamhället. Grunden för verksamheten är det nordiska stam- och accessnätet med tillhörande egna datacenter för tjänster inom serverhosting och Internet. Kunderna utgörs av andra operatörer, tjänsteleverantörer på Internet, samt IT-intensiva företag och organisationer inom privat och offentlig sektor.
IP-Onlys vision är att vara den främsta leverantören i Norden av tjänster som utgör fundamenten till det digitala informationssamhället såsom fibernät, Internet, datacenter, serverkapacitet och telefoni.
Din profil
Vi söker dig som brinner för teknik. Du har förmodligen en utbildning inom IT, men är du självlärd och har relevant erfarenhet vill vi gärna se din ansökan. Det är bra om du tidigare arbetat med kundkontakt och förstår värdet av bra service. Din erfarenhet kommer sannolikt från tidigare arbeten inom support eller helpdesk. Oavsett bakgrund har du insikt i hur ett nätverk fungerar och har en förståelse för trafiken och vad som kan störa den. Då du kommer att hantera kunder av olika nationaliteter, skriver och talar du svenska och engelska obehindrat.
Som person tycker du om att ta initiativ och du är inte rädd för att ta emot hjälp eller dela med dig av dina erfarenheter till dina kollegor. Du kan arbeta självständigt men tycker om att vara en del av ett stort team med ett gemensamt mål. Vi vill alla på bästa sätt hjälpas åt för att ge kunden den bästa möjliga lösningen på ett effektivt sätt.
Är det dig vi söker? Ansök idag då vi vill träffa dig snarast. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson. joel@2complete.se / 0704975518
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi tillsätter tjänster inom hela tjänstemannaområdet från juniora tjänster till chefer och specialister.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson