OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Digitaliserings- och IT-avdelningen:
Mölndals stad har en centraliserad organisation för IT och digitalisering och som tillhör Stadsledningsförvaltningen. Avdelningen betecknas, Digitaliserings- och IT-avdelningen. Avdelningen är uppdelad i två enheter, IT-drift och support samt Utveckling och förvaltning samt en stab för strategi, analys och uppföljning.
Enheten för utveckling och förvaltning har som uppdrag att ansvara för den övergripande IT-infrastrukturen som staden behöver för sin verksamhet. Enheten ansvarar för att utveckla och förvalta stadens system samt driva digitaliseringen framåt i staden bland annat i form av projektledning.
Enheten IT-drift och support har som uppdrag att ansvara för den dagliga driften och fokusera på kundnyttan samt att tillgodose stadens behov av ett väl fungerande och stabilt nätverk samt servermiljö. Enheten ansvarar också för att hjälpa stadens användare med god support och förse dem med den utrustning som krävs för att de ska kunna utföra sitt arbete.
Digitaliserings- och IT-avdelningens stab har som uppdrag att arbeta strategiskt och ansvara för en väl fungerande IT-verksamhet och att driva digitaliseringen framåt i staden. Staben ansvarar för det övergripande arbetet avseende framtagande och efterlevnad av stadens digitaliseringsstrategi. Staben har också som uppdrag att arbeta med analyser och uppföljning. Digitaliserings- och IT-avdelningen hanterar kontinuerligt en mängd ärenden som registreras, analyseras och prioriteras för att därefter bearbetas beroende på vad ärendet avser. Bland de större inflödena av ärenden finns beställningar av produkter, tjänster och funktioner jämte begäran om teknisk service och support.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en Nätverkstekniker till enheten IT-Drift och Support. Enheten består av ca 20 medarbetare och ansvarar för:
• IT-infrastruktur
• Klient
• Datakommunikation
• IT-Helpdesk
• På platsen support
• Beställning & Leverans
I rollen som Nätverkstekniker stödjer du, tillsammans med dina kollegor organisationen med nätverksrelaterad support. Exempel på arbetsområden inom nätverksteknik:
• Felsökning
• Övervakning
• Underhåll
• Ärendehantering
• Support
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med utbildning inom nätverksteknik samt med relevant arbetslivserfarenhet inom nätverksteknik. Du har ett stort intresse för datakommunikation och trivs med att ta ansvar för att hålla dig uppdaterad inom teknikområdet. Du ser det som en självklarhet att dela med dig av din kunskap och erfarenhet inom gruppen och dokumentation är en naturlig del i detta arbete.
Vi vill att du har goda kunskaper inom:
• Routing
• Switch
• VPN
• TCP/IP
• Trådlöst nätverk
• Fiber
Meriterande är kunskaper inom:
• ITIL ramverk
• Juniper
• HP
• Cisco
• Palo Alto
• Mikrotik
Certifieringar är meriterande.
Som person har du god initiativförmåga, eget driv samt förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är ordningsam och engagerad och har lätt för att med god pedagogisk förmåga skapa förståelse för hur ärenden hanteras. Du har god kommunikativ förmåga och skapar förutsättningar för ett tydligt och effektivt arbetssätt för dig själv och din omgivning. Du har lätt för att söka information för att kunna ge en bra service och support, samt ett genuint intresse av att leverera en bra kundupplevelse med förståelse för hur din arbetsinsats kan bidra till detta.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten kräver körkort Klass B och beredskapsarbete kan komma att ingå i tjänsten.
ÖVRIGT
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Göran Persson
031-315 25 31
Annika Samuelsson
031-315 25 33
Josef Kelilnejad
031-315 25 32
Martin Levin
031-317 25 81
Enhetschef Teleenheten Peter Storgaard
031-315 35 51
Samordnare Andreas Lindhardt
031-315 35 41