OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Tele2 har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Tele2 en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Tele2 är ett internationellt bolag som levererar helhetslösningar inom IT och telekom till företag, privatpersoner och organisationer. De verkar på en marknad som ständigt växer och förändras och har en förväntan på sig att alltid leverera nya och bättre lösningar. Självklart vill Tele2 möta dessa krav, därför blir hur de arbetar och vilka de är deras nyckel till framgång.
Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. De drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas i fokus. Det gör att alla deras anställda kan och förväntas bidra till deras övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.
Arbetsuppgifter:
I rollen som nätverkstekniker arbetar du främst med incidenthantering, felsökning och kundsupport av WAN tjänster däribland IP-VPN, E-VPN och Internet. Du kommer ansvara för kundkommunikationen kring inkommande samtal, statusuppdateringar och klarrapporteringar samt hantera och konfigurera beställningar från kunder. Du kommer arbeta tätt tillsammans med ditt team samt med fälttekniker och ansvara för konfiguration av hårdvara, reservdelar och incidenthantering.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom nätverkskommunikation, data/IT eller motsvarande
• Grundläggande kunskaper inom nätverk
• Minst ett års erfarenhet av kundsupport
• Kunskap inom TCP/IP, routing och switching: Routingprotokoll, BGP, OSPF, IS-IS och Cisco är meriterande
• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
Vi tror att du som söker har ett starkt tekniskt intresse och en god problemlösningsförmåga. Rollen innefattar kundkontakt och det är därför viktigt att du är serviceinriktad och har ett intresse för att hjälpa kunden. Du är handlingskraftig och har en god förmåga för att arbeta fokuserat och strukturerat i skarpa lägen. Du tycker om att lära dig nya saker och är en person som gärna delar med dig av dina kunskaper till övriga.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund