Nätverkstekniker till Tele2

Nätverkstekniker till Tele2

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Tele2 har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Tele2 en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Tele2 är ett internationellt bolag som levererar helhetslösningar inom IT och telekom till företag, privatpersoner och organisationer. De verkar på en marknad som ständigt växer och förändras och har en förväntan på sig att alltid leverera nya och bättre lösningar. Självklart vill Tele2 möta dessa krav, därför blir hur de arbetar och vilka de är deras nyckel till framgång.

Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. De drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas i fokus. Det gör att alla deras anställda kan och förväntas bidra till deras övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Arbetsuppgifter:

I rollen som nätverkstekniker arbetar du främst med incidenthantering, felsökning och kundsupport av WAN tjänster däribland IP-VPN, E-VPN och Internet. Du kommer ansvara för kundkommunikationen kring inkommande samtal, statusuppdateringar och klarrapporteringar samt hantera och konfigurera beställningar från kunder. Du kommer arbeta tätt tillsammans med ditt team samt med fälttekniker och ansvara för konfiguration av hårdvara, reservdelar och incidenthantering.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom nätverkskommunikation, data/IT eller motsvarande
• Grundläggande kunskaper inom nätverk
• Minst ett års erfarenhet av kundsupport
• Kunskap inom TCP/IP, routing och switching: Routingprotokoll, BGP, OSPF, IS-IS och Cisco är meriterande
• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift

Vi tror att du som söker har ett starkt tekniskt intresse och en god problemlösningsförmåga. Rollen innefattar kundkontakt och det är därför viktigt att du är serviceinriktad och har ett intresse för att hjälpa kunden. Du är handlingskraftig och har en god förmåga för att arbeta fokuserat och strukturerat i skarpa lägen. Du tycker om att lära dig nya saker och är en person som gärna delar med dig av dina kunskaper till övriga.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2021
  • Ansök senast: 25 juni 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

ICT - Tekniker till datacenter

ICT - Tekniker till datacenter

26 november 2024