OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du arbete som nätverkstekniker och har erfarenhet av arbetets alla delar sedan tidigare? Har du goda kunskaper inom TCP/IP, routing, switching? Då kan det vara dig vi söker!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en nätverkstekniker till Tele2 AB, en telekomoperatör som levererar bland annat mobiltelefoni, TV, bredband och Internet of Things-tjänster. Tele2 levererar och bygger sitt kundvärde genom sina värderingar; Pålitlig, insiktsdriven och samarbetsvillig – det kallas "Tele2 Way". Arbetet sker mellan 08:00 – 17:00 där du kommer utgå från kontoret i Kista, med möjlighet till en hybrid av kontoret och distans. Denna tjänst ställer ibland krav på arbete utanför normala arbetstider, därför förekommer det även tidsbokade arbeten kvälls- och nattetid som utförs från kontoret eller hemifrån.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som nätverkstekniker ingår du i en leveransgruppering som driftsätter WAN-tjänster till Tele2s företagskunder. Fokus ligger på routing och du konfigurerar främst de fyra huvudtjänsterna som består av:
IP VPN – L3VPN (VRF)
Ethernet VPN – L2VPN (E-Line, E-LAN)
Internet – Direct Internet Access/IP Transit
SD-WAN
Utöver huvudtjänsterna så ansvarar ni även för en mängd WAN-relaterade tilläggstjänster som konfigureras i samband med driftsättning, men även som ändringar i redan implementerade kundlösningar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
Konfigurera och driftsätta WAN-lösningar för kunds räkning, tillsammans med on-site fälttekniker
Utföra förändringar på redan implementerad lösning tillsammans med kundtekniker
Konfiguration av routrar och switchar i Tele2s nätverk för att realisera WAN-tjänsterna
Routing (MPLS/BGP) mellan vårt backbone (PE) genom access-nät (xconnect/l2circuit/psuedowire) mot kundplacerad utrustning (CPE)
Agera stöd åt övriga organisationen gällande tekniska frågor om WAN-tjänster och skräddarsydda kundlösningar
Analysera och förbättra det dagliga arbetsflödet, aktivt jobba mot en bättre upplevelse både internt och för kunder
Dina egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är en sann lagspelare som ser fram emot att vara en del av ett sammansvetsat och drivet team. Du klarar av att jobba i tidvis högt tempo utan att tumma på kvalitén. Även om du alltid arbetar för att uppnå teamets mål kan du arbeta självständigt och delar gärna med dig av din kompetens. Vi tror också att du som person alltid strävar efter att utveckla dina kunskaper och har ett brinnande intresse av att lära dig ny teknik, samt att du har en positiv inställning som smittar av sig!
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Relevant utbildning inom nätverksteknik, eller motsvarande erfarenhet
Minst 1 års erfarenhet från liknande roll
Certifieringar inom t.ex. Cisco CCNA/CCNP, eller motsvarande kompetens
Goda kunskaper inom TCP/IP, routing, switching
Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
Meriterande:
Erfarenhet av scripting med t.ex. Python, samt NSO
Erfarenhet av olika leverantörer så som Cisco, Juniper, Huawei eller Alcatel-Lucent/NOKIA
Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start i september.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark, du når henne via fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34108 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.