OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. Omsättningen år 2006 var 56 miljarder kronor och antalet anställda 22.000. NCC's vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation Läs mer på www.ncc.se *** Nordic Assortment Manager *** *** Inköpare av telekom, IT, kontorsmaterial ges[möjligheten att komma in i byggbranschens främsta inköpsbolag på NCC *** NCCs internationella inköpsorganisation NPG (NCC Purchasing Group) står inför spännande utmaningar och har i uppdrag att upprätta nya marknader och sänka NCCs inköpskostnader. NPG har en central funktion i NCC då de förhandlar om NCCs samtliga inköpsavtal. Inköparen kallad NAM (Nordic Assortment Manager)[har i uppgift att via den gemensamma nordiska köpkraften sänka inköpskostnaderna och finna nya underleverantörer och förhandla priser på den internationella marknaden. Avdelningen består av 11[NAM verksamma i Norden med en inköpschef som rapporterar direkt till NPGs VD. De anställda har eget sortimentsansvar och den vi söker kommer ansvara för IT, telekom, kontorsmaterial mm. NAM arbetar i två faser. Under fas ett projektleder NAM ett team med landsrepresentanter, finner bästa leverantör samt förhandlar fram avtal. Under fas två förvaltar NAM avtalet och bibehåller kontakten med leverantören. Avtalen som upphandlas går mot att bli alltmer internationella varför det är meriterande med ytterligare språk.[Tjänsten kan vara baserad i Sverige eller de andra nordiska huvudstäderna. Vi bedömer att tjänsten medför ca 30-60 resdagar per år. Arbetsuppgifter Finna leverantörer, förhandla avtal samt driva projekt med landsrepresentanter. Förvalta avtal genom besök och upprätthållande av avtal. Skapa och förvalta inköpsaffärer för en maximerad kostnadsbesparing. Produktområden För indirekt material är det meriterande att ha arbetat med IT, hårdvara, mjukvara, tele/datakommunikation, kontorsmaskiner Vi söker dig med Högskoleexamen, kan vägas upp av flera års arbetslivserfarenhet Minst 3 års erfarenhet av inköp och förhandlingsarbete. Stark drivkaft. God samarbetsförmåga. Goda språkkunskaper inom skandinaviska och engelska. Ytterliga språk är meriterande. Vårt erbjudande Vi ger dig möjlighet att vara med och påverka hur byggbranschen köper in sitt material. Att leda en nordisk projektgrupp inom sitt sortiment är mycket stimulerande och detta är en tung tvärfunktionell ledarroll. Organisationen drivs av entreprenöriell anda och viljan att förändra varför arbetet kan beskrivas lika mycket som ett förändringsarbete som ett inköpsarbete.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35