OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. Vi jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för våra anställda. Läs mer om NCC på www.ncc.se.
HRS (HR Services) är ett Shared Service Center inom NCC-koncernen som levererar tjänster inom HR och lön för nordiska bolag inom NCC-koncernen. HRS har ca 80 medarbetare placerade i fem länder. Till vår svenska verksamhet behöver vi nu förstärka teamet Business Solutions vars huvuduppgift är att ge fördjupad support till NCCs hela svenska organisation i frågor kring HR-processer och HR-system.
I rollen Systemspecialist (Business Solution Administrator) inom HR kommer du bland annat:
- Fungera som SuperUser för våra HR-system och i den rollen verka för att systemen nyttjas så effektivt som möjligt i organisationen
- Agera fördjupad support kring våra applikationer samt skapa rapporter och hantera (extrahera, filtrera, modifiera) data i våra system på begäran från verksamheten.
- Ta fram och erbjuda utbildning/coachning till användarna i våra system samt hantera frågeställningar kring funktionalitet.
- Bidra i vidareutvecklingen av våra system och processer genom att identifiera behov, önskemål och krav från verksamheten.
- Driva och delta i testningsarbetet vid införande av ny funktionalitet i systemen
Dina erfarenheter
För att vara framgångsrik i rollen bör du ha 3-5 års arbetslivserfarenhet inom HR-processer och HR-administration med stort fokus på systemstöd.
Vi vill att du har:
- mycket goda kunskaper inom HR-processer samt förståelse för verksamhetskrav inom HR
- tekniska kunskaper och fördjupad kunskap inom systemstöd för HR
- erfarenhet av att skapa rapporter samt extrahera, filtrera och modifiera information i system
- goda kunskaper i MS Office t ex MS Excel och att effektivt kunna hantera stora mängder data i programmet
Då engelska är vårt koncernspråk vill vi att du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som är nyfiken, analytisk, har koll på detaljer och gillar problemlösning. Då rollen innebär stort kundfokus krävs att du är kommunikativ och har en pedagogisk ådra.
Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.
Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.
Ansökan och upplysningar
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna för tillträde omgående.
I denna rekrytering samarbetar NCC med Experis. Frågor om tjänsten besvaras av Anki Snis, rekryteringskonsult på Experis, 08-508 954 53, anki.snis@se.experis.com.
Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.experis.se samt koppla mot tjänsten.
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen
Peter Westberg
Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82