Nelly.com - CRM Manager

Arbetsbeskrivning

.
Nelly.com är en välkänd e-handelspionjär. Sedan starten 2004 har vi byggt ett starkt varumärke med cirka 900 000 aktiva kunder. Idag består Nelly.com av cirka 200 medarbetare varav hälften jobbar på vårt lager i Borås, resten främst från vårt huvudkontor i Borås eller i vår flaggskeppsbutik på Drottninggatan i Stockholm.

Vi hjälper Nordens unga kvinnor och män att känna sig snygga varje dag. Vi erbjuder mode för alla tillfällen som speglar de snyggaste trenderna och de bästa varumärkena.

Hos Nelly.com får du breda karriärmöjligheter i ett bolag som värdesätter innovation, driv och initiativ.

Vill du jobba med CRM för en av Nordens största och mest välkända modeföretag? Nelly.com söker nu en CRM Manager till vårt dedikerade Sales Team. Här får du stora möjligheter att växa i en roll med såväl ansvar som flexibilitet.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som CRM Manager utvecklar du kundkommunikationen på Nelly.com och NLYman.com och skapar bästa möjliga förutsättningar för en bra kundresa. Vårt mål är att ha nöjda och lojala kunder både innan och efter första köpet. Som CRM Manager arbetar du övergripande med att skapa en kort- och långsiktig roadmap kring e-mail-marketing och andra lojalitetsaktiviteter. Rollen innebär ansvar för att implementera och följa upp en CRM-plan, tillsammans med andra roller inom Nelly.com och NLYman.com. Du arbetar med segmentering och konceptuell kommunikation samt ser till att vi har rätt tekniska förutsättningar för att ta oss framåt. Du har budgetansvar och övergripande resultatansvar för CRM samt personalansvar för en medarbetare. Du rapporterar till Chief Sales Officer och du har en nyckelfunktion inom Sales men även gentemot produktionsteamet som skapar våra newsletters.

Din profil
Som CRM Manager på Nelly.com och NLYman.com arbetar du till stor del data- och resultatdrivet vilket förutsätter att du gillar att identifiera och utveckla lönsamma strategier för effektiv digital marknadsföring. Samtidigt som du jobbar mycket strategiskt bör du också gilla att rent operativt få saker att hända. Du ska ha ett stort intresse av e-handel, försäljning och kundlojalitet. I bagaget har du erfarenheter av att skapa starka intäktskanaler med fokus på smarta kundresor samt personlig och datadriven kommunikation. Du är en van projektledare som kan bolla många parallella projekt. Ditt mindset är att proaktivt söka nya affärsmöjligheter, insikter och dold potential genom ett gediget analysarbete.

Vad vi erbjuder
På Nelly.com delar vi Nelly-andan: där vi ser möjligheter, har ett business-mindset och trivs med förändring. Vi vill lära genom att göra, vi vill förverkliga våra idéer och vi är redo att jobba för det vi tror på – och ha roligt under tiden. Vi erbjuder en kreativ och inspirerande arbetsplats där vi ständigt utmanar och skapar nya upplevelser i en öppen och transparent miljö. Alla är delaktiga i den framgång vi skapar. Vi värdesätter våra medarbetares livspussel och det finns goda möjligheter att kombinera arbete på kontoret med hemarbete.

Du utgår från huvudkontoret i Borås alternativt från flaggskeppsbutiken i Stockholm, oavsett kommer du behöva närvara på huvudkontoret med jämna mellanrum enligt överenskommelse.

Kontakt och ansökan
Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Emil Nilsson på telefon, 070-5591192, Mårten Näsvall på e-mail; marten.nasvall@infinityhr.se eller Anton Fredriksson på e-mail; anton.fredriksson@infinityhr.se.

Urval sker löpande under juni 2024. Välkommen att söka tjänsten genom att använda ansökningsformuläret nedan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum

Anton Fredriksson

Emil Nilsson
0705591192

Sammanfattning

Besöksadress

Luxgatan 6
None

Postadress

Luxgatan 6
Stockholm, 11262

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024